hypotheek in ziektewet.

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

wouter.comment
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 23 apr, 2017 6:55 pm

hypotheek in ziektewet.

Bericht door wouter.comment »

Beste forumleden.,

Ik ben bezig met een execution only hypotheek verstrekker om samen met mijn vriendin een huis te kopoen.
De adviseurs van de website is het opgevallen dat ik in de ziektewet zit en vragen om een werkgevers verklaring wanneer ik denk weer aan het werk te kunnen.

is dit normaal? voordat ik die verklaring heb gekregen en gestuurd naar de betreffende adviseur , willen zij niet de offerte aanvragen.
Ik kan nergens op internet vinden dat dit vaker wordt gedaan.

de verwachting is dat ik op korte termijn weer aan het werk ga en ook doet mijn uitgever niet moeilijk over het geven van een verklaring.
Ik ben nu 5 maanden uit de running en ga weer langzaam opbouwen. De verwachting is dat ik over 2 maanden weer volledig aan het werk ben waardoor ik binnen het eerste jaar blijf en niet gekort wordt op mijn loon.

Betreft de woning. marktwaarde is evenveel als de koopsom en we lossen al een deel af en houden nog een flinke som over voor verbouwing.

Is de kans groot dat de hypotheekverstrekker alsnog moeilijk gaat doen?

alvast bedankt!

Wouter
wouter.comment
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 23 apr, 2017 6:55 pm

Re: hypotheek in ziektewet.

Bericht door wouter.comment »

Beste,

Ik sluit mijn hypotheek naar keuze af, hier krijg ik geen advies bij. Wel krijg ik begeleiding bij het afsluiten van de hypotheek.
Andere financieel adviseurs is het niet opgevallen dat ik in de ziektewet zit en hebben mij er ook niet naar gevraagd. Op mijn loonstrookje staat dat ik ziek ben.

Mijn werkgever geeft me vandaag terug dat hij zo'n verklaring pas wil opstellen na het bezoek aan de bedrijfsarts.

Wouter
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: hypotheek in ziektewet.

Bericht door Rense »

Ja, dat is volstrekt normaal en een goede adviseur had dit ook moeten zien.

Als je ziek bent dan kan je aan de hand van de salarisstrook niet zien wat er aan de hand is. In dit geval zijn waarschijnlijk meerdere loonstroken opgevraagd waarop steeds het ziek zijn terugkomt. Dan wil een geldverstrekker weten wat er speelt.

Er kan namelijk een AO traject, met een grote kans op inkomensdaling, achteraan komen.

Heb dit zelf een keer gehad met een klant die herstelde na een schouderoperatie. Een verklaring van de bedrijfsarts was in dat geval voldoende.

Om welke geldverstrekker gaat het?
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: hypotheek in ziektewet.

Bericht door M_1 »

wouter.comment schreef: Andere financieel adviseurs is het niet opgevallen dat ik in de ziektewet zit en hebben mij er ook niet naar gevraagd. Op mijn loonstrookje staat dat ik ziek ben.
Bij hoeveel adviseurs ben je dan langsgeweest? En met welke insteek en hoe diepgaand waren die gesprekken?

Als je alleen voor een oriënterend gesprek bent langsgegaan, dan zullen ze vooral afgaan op wat je zelf in die beperkte tijd voor informatie geeft. Als er iets van ziekte zou spelen, dan zullen veel mensen er in zo'n kort gesprek wel vanuit gaan dat je daar zelf wel mee zou komen
wouter.comment
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 23 apr, 2017 6:55 pm

Re: hypotheek in ziektewet.

Bericht door wouter.comment »

Goedemiddag,

2 kennismaking gesprekken met adviseurs. De tweede adviseur had een anders systeem dan gewend.Eerst alle stukken aanleveren (+ voorwaarden en wensen doorgeven). Daarna samen komen en een hypotheek uitzoeken. voor het samenkomen hadden we 250 euro betaald.Bij samenkomst leek het erop dat de beste man zich niet in onze casus had verdiept en dat hij tot tweemaal toe met een hypotheek kwam die niet aansloot bij onze wensen.

Toen ikzelf opzoek ging en deze hypotheek verstrekker aandroeg deed de adviseur daar geen zaken mee.
We hebben bedankt en zijn het zelf maar gaan doen.

Deze adviseur had meer dan 250 goede reviews op independer en zijn score kwam boven de 9 uit.

Mijn werkgever heeft een verklaring opgesteld (dat ik binnen twee maanden weer volledig werk in dezelfde functie) en de hypotheekofferte is aangevraagd.Ik zal laten weten of het gelukt is, Misschien fijn voor mensen die op dit onderwerp zoeken. Mijn aanvraag heb ik gedaan bij munt hypotheken.

op mijn loonstrookje staat: salaris tijdens ziekte met mijn loon erachter.

bedankt voor jullie bijdragen!

Wouter
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: hypotheek in ziektewet.

Bericht door SimpleMind »

Beste Wouter,

Ik ben niet bij de gesprekken geweest maar normaal gesproken is een eerste kennismakingsgesprek zonder kosten of verdere verplichtingen.
In een dergelijk gesprek is natuurlijk alleen ruimte om de grote lijnen te bekijken en daarbij een aantal mogelijke oplossingen aan te geven.
Het is onmogelijk om in te gaan op alle details en moet een adviseur vooral af gaan op informatie die jij aangeeft.
Een aantal standaard zaken kan aan de orde komen maar er is geen tijd/ruimte voor alle details. Tenslotte wil jij zelf in een dergelijk gesprek ook informatie krijgen!

Dan je opmerking over zelf op zoek naar deze geldverstrekker. Het lijkt er een beetje op dat jij vooringenomen een specifieke geldverstrekker wilde hebben terwijl er waarschijnlijk voldoende goede (wellicht zelfs betere) alternatieven zouden zijn waar deze adviseur wel zaken mee doet. Hij zal niet voor niets 250 goede reviews hebben....
Deze geldverstrekker heeft goede voorwaarden maar daarin zijn ze niet alleen....

En verder even geheel los van jouw geldverstrekker:
Als er verder geen andere zaken naar voren komen zal het wel goed komen met je hypotheek bij de verstrekker van jouw voorkeur.
Of je daarmee de voor jou optimale hypotheek hebt is daarmee natuurlijk niet duidelijk. Er is immers geen adviseur met kennis van zaken die er in detail naar gekeken heeft.
En of deze hypotheek optimaal is afgestemd met jouw wensen en toekomstverwachtingen zal (waarschijnlijk) voorlopig nog niet duidelijk worden.
Maar je hebt vast een goedkoop traject doorlopen door het allemaal zelf te bedenken...

Succes verder en hopelijk ben je straks tevreden met je hypotheek.
Plaats reactie