Hypotheek met inkomstenverklaring belastingdienst (FRAUDE?)

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Jelle Jansen
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 30 sep, 2020 4:27 pm

Hypotheek met inkomstenverklaring belastingdienst (FRAUDE?)

Bericht door Jelle Jansen »

Door omstandigheden heeft de belastingdienst een fout gemaakt in mijn nadeel... of voordeel. Aan jullie experts de vraag.

De belastingdienst heeft een fout gemaakt waardoor mijn inkomstenverklaring voor 2019 aangeeft dat ik bijna 60.000 euro inkomsten heb gehad.
Dat betekend dat ik heeeel veel studieschuld moet gaan terug betalen terwijl ik nooit zulke inkomsten heb gehad.

Nu vertelde een belastingmedewerker mij dat ik met zo een inkomstenverklaring een mooi huis zou kunnen kopen. is dat waar?

Als dat waar zou zijn en ik zou een hypotheek aanvragen met mijn officiele inkomstenverklaring van de belastingdienst terwijl ik nog met de belastingdienst bezig ben om dit recht te zetten, zou dat gezien worden als Fraude??

Ik zou denken dat omdat ik geen papieren heb vervalst dat ik geen fraude heb gepleegd, maar wellicht dat het toch fraude is omdat ik weet dat de inkomsten verklaring niet juist is.

Zou ik op deze manier een hypotheek aanvragen dan zou ik dat huis kunnen verhuren en zo zowel mijn studieschuld als de hypotheekschuld netjes kunnen betalen. Mijn intenties zijn dus niet slecht.

Als het geen fraude is, wie hier helpt mij dan aan de juiste hypotheek voor een vakantiewoning :)
Jelle Jansen
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 30 sep, 2020 4:27 pm

Re: Hypotheek met inkomstenverklaring belastingdienst (FRAUD

Bericht door Jelle Jansen »

stel je voor dat de belastingdienst niet de fout hersteld dan zal het een lang proces worden om aan te tonen dat ik niet de inkomsten heb om zulke hoge maandbedragen terug te betalen. misschien duurt dat wel jaren.

Vakantiehuis verhuren zou dan een goede manier zijn om de proceskosten te betalen :)
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: Hypotheek met inkomstenverklaring belastingdienst (FRAUD

Bericht door SimpleMind »

Wil je hier echt een serieuze reactie op ontvangen?
Jelle Jansen
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 30 sep, 2020 4:27 pm

Re: Hypotheek met inkomstenverklaring belastingdienst (FRAUD

Bericht door Jelle Jansen »

SimpleMind schreef:Wil je hier echt een serieuze reactie op ontvangen?
Ja dat wil ik.

Er staan 2 simpele vragen die zonder problemen beantwoord zouden kunnen worden.

Laat je niet afleiden door de extra teksten en concentreer je op je zinnen die eindigen met een vraagteken.

Begrijp goed dat als het "fraude" zou zijn ik natuurlijk geen actie zou ondernemen, ik vraag niemand te frauderen.
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: Hypotheek met inkomstenverklaring belastingdienst (FRAUD

Bericht door SimpleMind »

Dan zal ik er heel kort overzijn:
1) je krijgt niet op ├®├®n belastingaangifte een hypotheek voor een mooi huis.
2) als je dat inkomen toch opgeeft is het fraude, je geeft heel bewust foute informatie met als doel mensen om de tuin te leiden.
Plaats reactie