ING risico oplsag

Algemene vragen en discussies over hypotheekrente; trends, vast/variabel.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

exroosje
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 11 feb, 2015 2:57 pm

ING risico oplsag

Bericht door exroosje »

Als ik in het ING rente overzicht kijk (https://www.ing.nl/media/ING_historisch ... 138429.pdf) zie ik dat de rentekorting bij een schuld marktwaarde verhouding <55% nog maar 0,20% bedraagt. Een jaar geleden was dat nog 0,30% en 2 jaar geleden zelfs 0,40%
Deze korting was een belangrijke reden om ING te kiezen, geeft je een goede motivatie om wat af te lossen.

Dit blijkt in mijn geval niet eens nodig te zijn, want de WOZ is de taxatiewaarde voorbij en dus hoef ik niet eens af te lossen. Dus heb ik per eind januari dit jaar (zodra de WOZ binnenkwam) de rente aangepast, van <65% naar <60% categorie en mijn rente ging keurig 0,05% naar beneden. Gezien de ontwikkeling op de markt verwachtte ik hetzelfde komende januari hetzelfde te kunnen doen, van <60% naar <55% en dus weer 0.05 eraf (mits de WOZ met tenminste 5% stijgt, hetgeen ik in den Haag wel verwacht) . Als ik deze tabel goed lees zou dit voor mij niet meer uit kunnen omdat het 0.05% erbij zou betekenen? De korting begin dit jaar bij <60% was 0.25% en de korting nu bij <55% is nu nog maar 0.2%.

Of geldt de tabel van moment van afsluiten en kan ik uitgaan van 0.05% er af?