Waarde hoekappartement

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Jen86
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 20 mei, 2016 10:54 am

Waarde hoekappartement

Bericht door Jen86 »

Ik heb een leuk appartement in Utrecht op het oog en probeer nu zo goed mogelijk zelf de waarde te bepalen om een goed bod te kunnen doen. Nu weet ik dat een hoekwoning t.o.v. een tussenliggende woning meer waard is (ong. 10.000 naar het schijnt). Dit zou ook moeten gelden voor een hoekappartement t.o.v. een tussenliggend appartement. Ik kan hierover echter maar weinig informatie vinden op internet. Hebben jullie misschien een inschatting in hoeveel een hoekappartement meer waard zou zijn?

Daarnaast heb ik het idee dat de vraagprijs (154.500) wel een stukje hoger ligt dan de waarde (143.800, maar dit is waarde van tussenliggend, dus hoek zou iets meer moeten zijn). Nou vroeg ik me ook nog af wat de gevolgen kunnen zijn als je nu een aankoopsom betaald dat (iets) hoger ligt dan de waarde?

In eerste instantie was ik van plan om een aankoopmakelaar in de hand te nemen, maar op dit moment is dit geen optie meer omdat ik voor maandag een bod moet hebben gedaan... Dus ik moet nu alles zelf even proberen te bepalen. Daarom hoop ik dat hier mensen zijn die mij snel wat meer duidelijkheid kunnen geven :)
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Waarde hoekappartement

Bericht door M_1 »

Daar is niet echt een gouden regel voor. Hangt van veel factoren af. Bij een goed geïsoleerd appartement zal een hoekappartement met extra ramen en/of een extra balkon en een vrijer uitzicht zeker meerwaarde hebben. Maar als het een wat ouder appartement is, kan het ook juist zijn dat je alleen maar meer stookkosten hebt en minder comfort, als de zijmuur aan de koude kant is of op de wind staat.

Maar de waarde van een appartement is van zo veel meer factoren afhankelijk, dat je ook lastig de prijzen van andere verkochte appartementen zomaar kunt vergelijken met de prijs van 'jouw' appartement.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Waarde hoekappartement

Bericht door rambagts »

Vergelijk vooral ook het aantal vierkante meters woonoppervlakte.
Plaats reactie