Bieden op huis

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Dino12
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 26 jan, 2015 8:38 pm

Bieden op huis

Bericht door Dino12 »

Goedenavond,

Wij hebben besloten op een huis te gaan bieden dat we 2 keer bezichtigd hebben. De vraagprijs is 265K, maar dit vinden wij te veel. Een jaar daarvoor is er in hetzelfde rijtje een huis verkocht voor 245K. Nu hebben wij vandaag contact gehad met de hypotheekadviseur die ook de aankoop onderhandelingen voert. Hij vertelde dat hij dacht aan een bod van 243K. Nu was ik het hier wel mee eens, maar ik begin nu toch te twijfelen. Kunnen we niet beter nog wat meer zakken. Er zijn geen andere serieuze kijkers, het huis staat sinds juni te koop en zij hebben al een nieuw huis gekocht, waardoor de tijd al iets meer begint te dringen.

Daarom denk ik nu zelf aan een eerste bod van max 240K. Alleen de hypotheekadviseur was bang dat dit afschrikt en zij dan geen tegen bod doen, maar ik denk eigenlijk dat zij toch wel met een tegenbod komen aangezien er geen andere gegadigden zijn. Maar wil ook niet de hypotheekadviseur voor zijn voeten lopen.

Nu is het heel lastig om op basis hiervan een oordeel te geven, maar wat is jullie idee hierover?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Dino12
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 26 jan, 2015 8:38 pm

Re: Bieden op huis

Bericht door Dino12 »

Andere tips voor de aankoop van een huis zijn natuurlijk ook van harte welkom!
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Bieden op huis

Bericht door rambagts »

Ik zou gewoon 240.000 bieden. Mocht je adviseur gelijk hebben en er geen tegenbod volgt, dan kun je toch gewoon week daarna nog een keer bellen met de mededeling dat je er nog eens over hebt nagedacht, en dan alsnog 243.000 bieden of nog een beetje meer?
Dino12
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 26 jan, 2015 8:38 pm

Re: Bieden op huis

Bericht door Dino12 »

Bedankt voor je reactie.
Is het raar en onvoordelig dat onze hypotheekadviseur bied?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Bieden op huis

Bericht door rambagts »

tja. Veel verschil zal het niet maken: een openingsbod van 240 of 243. Dus raar is het niet.
HuisKopen2013
Berichten: 103
Lid geworden op: do 04 jul, 2013 10:03 pm

Re: Bieden op huis

Bericht door HuisKopen2013 »

Ik bedoel het niet lullig, maar waarom neem je een aankoopmakelaar als je zelf zijn taken verricht? :roll:

Ik vind de verschillen in prijs trouwens niet zo groot, maar het ligt er maar net aan hoe scherp de woning in de verkoop is gezet, hoe lang te koop, situatie verkopers, hoe graag JIJ hem wilt, etc
In zulke gevallen is zelfs 2 ton bieden soms nog realistisch (om daarna nog iets hoger uit te komen natuurlijk)
Hoe realistisch is de 245 voor de andere woning? Wat zijn de verschillen?
Kan die aankoopmakelijk geen WOZ en/of zo'n model-berekening-prijs opvragen?
Danny.banner
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 01 apr, 2013 8:44 am

Re: Bieden op huis

Bericht door Danny.banner »

Vanuit mijn kant gezien: wij hadden een huis te koop staan voor 240k hierop hebben we verschillende lage biedingen gekregen. We hadden van te voren een principe om niet te reageren bij een bod van 200K of lager. Oftewel pas een tegenbod doen indien voor minimaal 85% van vraagprijs. Huis is uiteindelijk verkocht voor ca 225 omdat we er vanaf wilden. (Oorspronkelijke vraagprijs was 250K dus verkocht voor 90%)

in jouw geval is een bod van 240 helemaal niet verkeerd.
Tino55
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 apr, 2015 10:20 am

Re: Bieden op huis

Bericht door Tino55 »

En hoe is het afgelopen?? Heb je het huis gekocht? Want een makelaar wil ook graag geld verdienen vandaar dat hij zegt om niet te laag te gaan bieden.
Plaats reactie