Orv in Woekerpolis

Forum over alle soorten verzekeringen

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

vraagteken2
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 19 dec, 2011 1:43 pm

Orv in Woekerpolis

Bericht door vraagteken2 »

Ook ik heb in 2006 een woekerpolis afgesloten met een orv erin. Nu 2,5 verder is deze nog steeds niet gerepareerd. De orv eruit laten slopen en bezig een nieuwe (losse) orv af te sluiten.

Tot mijn verbazing werd er een medische verklaring gevraagd en de premie ging omhoog ivm met hoge bloeddruk en huidkanker. Na een klacht te hebben ingediend over de hoogte van de premie was er volgens deze dame niet anders dan deze premie te betalen.


Na het zie van de uitzending van Tros Rader met Dir. Verbond van Verzekeraars Richard Weurding kwan het stoom uit mij oren!
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... faire/?p=1

Tot mijn verbazing hoor ik, Richard Weurding dir. Verbond van Verzekeraars, zeggen dat de premie voor woekerpolis-houders met chronische ziektes die een losse orv willen afsluiten, de verzekeraars geen premie verhoging mogen rekenen, de oude voorwaarden hanteren (zoals deze zijn opgesteld in de oude polis).

Nogmaals gebeld en wat wil nu het geval. De medische verklaring wordt niet meegenomem in de nieuwe premie maar een gemiddelde *BMI* wel, wat dan weer een verhoging veroorzaakt.
Mijn vraag is klopt dit ?

*De BMI berekening (die deze verzekeraar NN aanhoudt) is een gemiddelde van: man 1.80 weegt 90 kilo, volgens mij heb je dan overgewicht.

Als ik op de site van deze verzekeraar (NN) een premie berekening doet kom ik 23 euro per maand lager uit dan mij nu wordt berekend. Dit zou komen door de BMI berekening volgens deze meneer.

Toen ik in 2006 de woekerpolis met daarin de orv afsloot werd deze vraag over BMI niet gesteld/kwam niet voor op het aanvraagformulier waarom nu dan wel?
Welke oude voorwaarden wordt er dan voorgezet?

Hoe is het nu werkelijk gesteld als ik een losse orv wil afsluiten die voorheen in een woekerpolis zat?
Wat zijn de regels die de verzekeraars hanteren en welke berekening maken zij ?

Mvg,
vraagteken2
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Orv in Woekerpolis

Bericht door Cnorretje »

Met NN heb ik (nog) geen ervaring. Maar bij bijvoorbeeld Reaal en ASR worden totaal geen vragen gesteld.
vraagteken2
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 19 dec, 2011 1:43 pm

Re: Orv in Woekerpolis

Bericht door vraagteken2 »

Tukker : Is die orv gelijk qua looptijd en dekking aan die in de woekerpolis?
De looptijd is hetzefde als in de maatwerkverzekering.
Een hypotheek adv. had me een voorstel gedaan om een nieuwe orv in de maatwerkverzekering te stoppen. Dacht het niet! Dacht dat het niet meer mogelijk was?

Ik begreep van Richard Weurding (dir. verbond van verzekeraars) dat de oude voorwaarden van de oude polis werd voortgezet in de nieuwe polis. Dus geen BMI, medisch gegevens ect ect. Niemand weet precies wat de regels zijn en de verzekeraars geven er een eigen draai aan om zo toch weer extra kosten op te voeren.
vraagteken2
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 19 dec, 2011 1:43 pm

Re: Orv in Woekerpolis

Bericht door vraagteken2 »

Het bedrag is hetzelfde als voorheen, zonder daling. Het vreemde is dat als ik op de site van NN een berekening doet met mijn BMI kom ik rond de 23 euro goedkoper uit dan dat er in het voorstel staat.

Nee zegt NN wij nemen een gemiddelde BMI punt. Daar moet U het mee doen.
Dit werd letterlijk zo gezegd.
Plaats reactie