door cubebikes » za 25 jun, 2011 7:46 am
Hallo,
Ik en mijn vrouw willen graag een huis kopen en hebben zelfs een concreet huis op het oog. Komende week de tweede bezichtiging.
Met de hypotheekadviseur al diverse gesprekken gehad. Hypotheek is gene probleem, maar waar wij mee zitten is de overlijdensrisicoverzekering.
Ik zal schetsen waar ik mee zit:
Ik heb sinds 2004 diabetes GEHAD, na een acute pancreatitis (alvleesklierontsteking) waar ik 7 weken mee op de ic heb gelegen. Levensbedreigende aandoening was dat.
Volledig genezen verklaard, na die tijd, maar wel diabetes (4 x daags insuline spuitend) en zwaar overgewicht aan die ellende overgehouden. Dat heb ik 5 jaar gehad (diabetes, overgewicht en verhoogd cholestorol)
TOT december 2009...want toen heb ik een maagverkleining ondergaan en ben toen 45 kilo afgevallen, waardoor ik van ZOWEL mijn verhoogd cholestorol ben afgekomen, als van mijn overgewicht als van mijn diabetes! Ik slik van de 9 tabletten destijd, nu nog maar 1 tabletje en gebruik totaal géén insulines meer en ik weeg 90 (waar dat er eerst 145 waren) en heb een bmi van 29. Ik sport 4 x per week en voel me top. Van een maandelijkse check bij de internist, is dat nu nog maar eens per jaar een check.....
Nou lees ik overal schrikbarende verhalen van diabeten die OF niet geaccepteerd worden, OF erg veel premie moeten betalen voor hun ORV. Tegelijkertijd lees ik verhalen van diabeten die slechts een tientje meer betalen.
De verschillen zijn zo groot. Het lijkt wel willekeur of "net welke medische analist je treft"
Jullie snappen het wellicht: we maken ons zorgen dat de eventuele koop van ons gewenste huis niet door kan gaan, omdat ik evt. niet wordt geaccepteerd voor een ORV.
Meer premie betalen vind ik geen probleem, ik vrees alleen afwijzing! Onze tussenpersoon verwacht geen afwijzing (dat heeft zij nog nooit meegemaakt, ook niet bij diabeten) en denkt dat we wat extra premie moeten betalen. We roken overigens allebei niet (dat schijnt toch ook wel uit te maken)
Gisteren zijn de gezondheidsverklaringen volledig ingevuld en opgestuurd. Nu spannende tijd en wachten of Reaal ze wil accepteren. Volgens de tussenpersoon is Reaal nl. het meest soepel bij ORV (althans, dat was haar ervaring)
Wat zijn jullie ervaringen? Hoe zien jullie dit? Is er inderdaad een reeele kans dat ik niet wordt geaccepteerd?
Laatst bijgewerkt door
cubebikes op vr 05 aug, 2011 12:45 pm, in totaal 3 keer bewerkt.