taxatie te laag

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

MinhTuan
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 11:06 pm

taxatie te laag

Bericht door MinhTuan »

Hallo,

ik heb een vraagje over de taxatie waarde.
Ik heb een huis gekocht voor 253.000 Euro (voorbehouden financiering) en vandaag kreeg ik de taxatierapport binnen, daarin staat de onderhandse verkoop waarde 240.00 euro
dit betekent dat ik 13.000 euro teveel heb betaald?

kan ik nu nog iets doen?

voor jullie informatie, de huis staat verkoop voor 250.00K (VON, exclusief bouwrente, en erfpacht rente), het bedrag wordt per 1-12 ongeveer 25K.
dus totaal zal het 275.00k maar ik heb gedongen tot 253.000K, ik dacht dat ik het goed gedaan had. maar blijkbaar is het niet.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: taxatie te laag

Bericht door rambagts »

1 taxatierapport is niet heilig. Een andere makelaar had je huis wellicht op 250 of 260 kunnen taxeren. 10.000 verschil tussen makelaars bij huis van rond 250.000 is niet ongebruikelijk. Het is dus maar de vraag of je echt 10.000 te veel hebt betaald.
MinhTuan
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 11:06 pm

Re: taxatie te laag

Bericht door MinhTuan »

Ja, dit is een nieuwbouw maar reeds opgeleverd, dus heb ik nu 13K teveel betaald?
kan ik nog met de verkoopmakelaars hierover bespreken? of moet ik het maar accepteren??

toen ik deze huis kocht (voorbehouden financiering en per 1-12 passeren) had de makelaar tegen mij gezegd dat ik in totaal 50K korting krijg.
ik had geschat dat de waarde ongeveer 260k of 270K zal zijn maar niet 240k :(
MinhTuan
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 11:06 pm

Re: taxatie te laag

Bericht door MinhTuan »

hi Tukker,

Dit heeft mij heel erg veel tijd gekost en zorgen. maar misschien heeft het te maken dat ik mijn nederlandse taal niet beheer en veel dingen niet begrijp.
Ik ben heel erg blij dat ik af en toe bij jullie terecht kom.

over het huis, ik heb geen overdrachtsbelasting betaald, en het huis staat als vrij op naam bij verkoop!

Ik heb vandaag ook contact met de verkoopmakelaar gehad. Hij verbaast het ook, dat de waarde veel lager uit komt. Hij vroeg nu de taxatierapport, zodat hij mee kijkt, zal ik naar hem sturen?
Plaats reactie