Afschaffing hypotheekrenteaftrek

Hypotheekrenteaftrek, familieleningen, gevolgen relatiebreuk, schenk- en erfbelasting, overdrachtsbelasting.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Wordt de hypotheekrenteaftrek in de volgende kabinetsperiode afgeschaft?

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Tjeerd Hoekstra
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 apr, 2005 5:36 am

Afschaffing hypotheekrenteaftrek

Bericht door Tjeerd Hoekstra »

In dit interview met minister Zalm over de hypotheekrenteaftrek blijkt dat het kabinet niet van plan is om de renteaftrek af te schaffen. Maar voor de volgende kabinetsperiode ben ik daar niet zo zeker van. Ik hoor de laatste tijd namelijk steeds meer geluiden voor afschaffing.

Als het dan toch moet gebeuren moet daar natuurlijk wel wat tegenover staan. Zoals bijvoorbeeld de afschaffing van het eigenwoningforfait en de overdrachtsbelasting. En een verlaging van de inkomstenbelasting.

Of zal Den Haag het toch weer zien als een extra melkkoe?
Jaap van Daalen
Berichten: 5
Lid geworden op: di 31 mei, 2005 4:06 pm

Bericht door Jaap van Daalen »

Nu moet de hpyotheekaftrek ook nog worden afgeschaft van de EU. Nog een goede reden om nee te stemmen lijkt me.
Barry

Hyphotheekrenteaftrek

Bericht door Barry »

De Belastingen en ziektekosten tellen niet mee voor de inflatie. De prijsstijging van een pak koffie telt dus wel mee voor de CPB-inflatie maar de enorme prijsstijging van de overheid (met de gemeenten voorop!) telt niet mee in de inflatie.
Ik vraag me af in welk rijdje de afschaf van de hyphotheekrenteaftrek gaat vallen, en hoeveel de huursverhoging in 2007 zal zijn.
Peter

Site over de discussie

Bericht door Peter »

Op deze site staat het e.e.a. bij elkaar :!:

http://hypotheekrenteaftrek.jouwpagina.nl
lol

hoi

Bericht door lol »

lol
Plaats reactie