Kan ik er achter komen wat huidige eigenaar heeft betaald?

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

doenja
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 nov, 2009 11:00 pm

Kan ik er achter komen wat huidige eigenaar heeft betaald?

Bericht door doenja »

Weet iemand of ik ergens kan opzoeken of navragen wat de huidige eigenaar voor het huis heeft betaald dat hij nu verkoopt? Heb al bij het kadaster gekeken, en daar kun je het opvragen tot 5 jaar geleden. Het huis is al wat langer geleden door huidige eigenaar gekocht. Mede door de geïndexeerde prijsstijgingen is wellicht te berekenen of de vraagprijs reeël is tov wat zij betaald hebben.
Of is dit echt zo'n ding waar je bij de notaris pas achter komt? Je krijgt dan ook het huidige koopcontract te zien (of zelfs in eigendom). Ik kan me herinneren dat ik bij mijn huidige huis dacht: Hebben ze z├▓ weinig betaald!!?? Daar had wel iets meer van de prijs afgekund!!
groet, Doenja
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Kan ik er achter komen wat huidige eigenaar heeft betaald?

Bericht door Makukoe »

Ik denk dat je het koopsommen-overzicht voor particulieren van het kadaster bedoelt. Dat gaat terug tot 1993. Maar je kunt ook een afschrift van de koopakte opvragen. Als dat digitaal niet lukt kan het in ieder geval schriftelijk.
doenja
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 nov, 2009 11:00 pm

Re: Kan ik er achter komen wat huidige eigenaar heeft betaald?

Bericht door doenja »

Ja, dat koopsommen-overzicht bedoel ik. Heb ik opgevraagd, gaat tot 17 jaar terug. De prijs die ik wil weten dateert van 9 jaar geleden, maar ik kan op het internet slechts tot 5 jaar terug opvragen!
Ik ga eens kijken of ik dat schriftelijk kan doen.
planetgirl
Berichten: 2
Lid geworden op: za 10 apr, 2010 10:08 am

Re: Kan ik er achter komen wat huidige eigenaar heeft betaal

Bericht door planetgirl »

Je hebt ook een sms-service van het kadaster..Je moet dan per sms postcode en huisnr versturen, en al snel daarop volgend krijg je een smsje met de de prijs waarvoor de huidige eigenaar het gekocht heeft.
Plaats reactie