Banksparen voor lijfrente

Vragen over pensioen, lijfrenten, AOW en andere manieren om te sparen voor later.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Hypgeit

Banksparen voor lijfrente

Bericht door Hypgeit »

Omdat m'n nieuwe werkgever (nog) geen pensioenregeling heeft, ben ik aan 't zoeken naar een alternatief voor m'n oude dag. Zelf zat ik te denken aan bankbeleggen in een mix fonds. Nu vraag ik me af of iemand enig idee heeft welke bank een degelijk (lijfrente) bankspaar- of beleggingsproduct aanbiedt.

Iemand suggesties waar ik even zou kunnen snuffelen? Volgens mij wint Delta Lloyd het qua kosten, maar heeft Aegon weer een beter mixfonds :roll:
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Banksparen voor lijfrente

Bericht door fransjan »

rabo,sns,aegon,delta loyd ,abn om er een paar te noemen

vergis je niet in de kosten ,want ook bij delta loyd keren ze geen kado,s uit ...

p,s hoe ga je ,je nabestaande pensioen regelen en je arbeidsongeschiktheid ???
Hypgeit

Re: Banksparen voor lijfrente

Bericht door Hypgeit »

Wat betreft nabestaandenpensioen heb ik op dit moment nog geen zorgen (heb nog geen nabestaanden :P ), maar zal zeker een aanv. orv sluiten tzt.

Wat betreft arbeidsongeschiktheidspensioen... hmm, goed opgemerkt, had daar nog niet bij stilgestaan. Neem aan dat deze dekking niet ingebouwd kan worden? Ik weet dat bv. Allianz wel een ORV aan haar bankspaarproducten plakt, maar over ao-dekkingen kan ik niets vinden.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Banksparen voor lijfrente

Bericht door fransjan »

meteen het grootste nadeel van allianz ,als ik eerlijk ben ..

maar goed ,leuke producten ,maar kijk uit met sparen,ik vertrouw onze banken voor geen meter ...
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Banksparen voor lijfrente

Bericht door fransjan »

meteen het grootste nadeel van allianz ,als ik eerlijk ben ..

maar goed ,leuke producten ,maar kijk uit met sparen,ik vertrouw onze banken voor geen meter ...
Gebruikersavatar
Treasa
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 18 apr, 2008 8:49 pm

Re: Banksparen voor lijfrente

Bericht door Treasa »

ik vertrouw onze banken voor geen meter
Ik merk het, je krijgt er spontaan de hik van :mrgreen:
Plaats reactie