relatiebreuk en gevolgen verkoop huis

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

mclaine
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 18 feb, 2008 4:48 pm

relatiebreuk en gevolgen verkoop huis

Bericht door mclaine »

Vanwege huiselijk geweld ben ik bezig om de relatie te verbreken. Oa door het samenleveingscontract te laten ontbinden. Wij hebben samen een huis gekocht. Ondanks een tophypotheek vermoed ik dat het huis met winst kan worden verkocht. Mijn partner zet mij erg onder druk en uit vele bedreigingen.Oa dat hij het huis onder de marktwaarde wil verkopen om mij zodoende met schulden te laten zitteb. Uiteraard zal hij daar ook de helft van moeten dragen, maar hij zegt dat dat voor hem geen probleem zal zijn. Is dit juridisch mogelijk? Wij zijn beide eigenaar van het huis. 50/50 dus. Hij betaald de vaste lasten en blijft mij maar proberen wijs te maken dat hij daardoor het alleenrecht heeft op de winst bij verkoop van de wonig. Ik weet het; hij spreekt zichzelf tegen. Weet iemand of dit ergens op gebaseerd is? Ik vermoed van niet, maar zou graag gerust gesteld worden. Alvast bedankt.
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: relatiebreuk en gevolgen verkoop huis

Bericht door Adviseur hypo »

Ik kan je waarschijnlijk gerust stellen, je hebt beiden evenveel recht op de overwaarde. (tenzij je bv in je samenlevingscontract iets anders hebt staan)
ga anders eens praten bij een lokale wetswinkel.
Plaats reactie