WOZ waarde en verkoopprijs

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

marcolamng
Berichten: 27
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 8:36 pm

WOZ waarde en verkoopprijs

Bericht door marcolamng »

Wie weet wat ongeveer de WOZ waarde van een woning van 200.000 v.o.n nieuwbouw, locatie in Hoofddorp?
Ik weet dat het afhangt wat de gemeente maar is het beetje inteschatten.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: WOZ waarde en verkoopprijs

Bericht door rambagts »

Je kunt aannemen dat de WOZ-waarde gelijk is aan de v.o.n. waarde aannemende dat in deze v.o.n. waarde zaken als keuken en badkamer zijn inbegrepen.
marcolamng
Berichten: 27
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 8:36 pm

Re: WOZ waarde en verkoopprijs

Bericht door marcolamng »

Ik zie bv op funda bv appartement 225.000,k.k- en woz waarde 265.000?.
Dit is dan een bestaand woning, dus stel je koopt een app. 200.000 lijkt me dat de
de woz stijgt of is dat niet zo?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: WOZ waarde en verkoopprijs

Bericht door rambagts »

WOZ waardes worden door gemeentes jaarlijks vastgesteld op basis van verkoopprijzen van vergelijkbare woningen in het jaar daarvoor. Het is bekend dat woningprijzen blijven dalen en dan zie je idd. grotere verschillen tussen vraagprijzen en WOZ-waarden. Als je een woning koopt in 2013 voor bijv. 200.000 met een WOZ-waarde van 225.000 (peiljaar 2011) dan zou je bezwaar kunnen aantekenen als de nieuwe WOZ-aanslag met peiljaar 2013 die je in voorjaar 2014 ontvangt hoger is dan 200.000 (de aankoopprijs). Bedenk wel dat verbouwingen en andere investeringen na aankoop de WOZ-waarde kunnen verhogen.
marcolamng
Berichten: 27
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 8:36 pm

Re: WOZ waarde en verkoopprijs

Bericht door marcolamng »

rambagts schreef:WOZ waardes worden door gemeentes jaarlijks vastgesteld op basis van verkoopprijzen van vergelijkbare woningen in het jaar daarvoor. Het is bekend dat woningprijzen blijven dalen en dan zie je idd. grotere verschillen tussen vraagprijzen en WOZ-waarden. Als je een woning koopt in 2013 voor bijv. 200.000 met een WOZ-waarde van 225.000 (peiljaar 2011) dan zou je bezwaar kunnen aantekenen als de nieuwe WOZ-aanslag met peiljaar 2013 die je in voorjaar 2014 ontvangt hoger is dan 200.000 (de aankoopprijs). Bedenk wel dat verbouwingen en andere investeringen na aankoop de WOZ-waarde kunnen verhogen.
oke bedankt ik snap het nu!!
Plaats reactie