Hoeveel daalt de waarde bij ex-drugspand?

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

binnenspiegel
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 jan, 2011 12:14 pm

Hoeveel daalt de waarde bij ex-drugspand?

Bericht door binnenspiegel »

Hallo,

Misschien even een hele rare vraag..haha..
Wij hebben mogelijk interesse in een leuk boerderijtje waar onlangs een wiet kwekerij in is opgerold.
Het pand staat hier in de wijde omtrek bekend als " dat rare huis waar in gekweekt werd"....

Wat wel het geval is, is dat dit huisje na een opknapbeurt er helemaal niet verkeerd hoeft uit te zien. Verder ligt bij dit pand een enorm stuk grond ( weiland met fruit bomen) en een grote schuur. Eigenlijk voldoet het huisje aan onze wooneisen.. ( leuke opknapper met een flinke lap grond)...

Mijn vraag nu, we weten nog niet wat de vraagprijs is van het pand, we zijn nog contact aan het zoeken met de eigenaar, maar wat zou de historie van het pand mogelijk aan de vraagprijs kunnen veranderen? Stel iemand vraagt er 2 ton voor, zou je dan als geïntereseerde kunnen zeggen: "Ja, maar het huis heeft wel een naam gekregen ondertussen, kan er niet wat vanaf?" En wat zou dan een redelijk bedrag kunnen zijn?...

Alvast bedankt!
bosjesman
Berichten: 74
Lid geworden op: za 15 mar, 2008 10:38 pm

Re: Hoeveel daalt de waarde bij ex-drugspand?

Bericht door bosjesman »

nu weet je dat, hoeveel huizen wisselen van eigenaar waar ook gekweekt is? Ik zou zeggen: meneer wat van de prijs af? U betaalt 10% bovenop de taxatiewaarde omdat de woning makkelijk te vinden is... (iedereen kan de weg wijzen) Zo zie je maar: iedereen heeft zijn eigen belang en bij de taxatie kijkt een taxateur al naar de waarde van dat specifieke pand, dus dan onder die prijs gaan, lijkt mij een beetje onzinnig...
binnenspiegel
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 jan, 2011 12:14 pm

Re: Hoeveel daalt de waarde bij ex-drugspand?

Bericht door binnenspiegel »

Ja, ik snap wat je bedoelt, je zegt eigenlijk: het is maar net wie, waar een slaatje uit wilt slaan.
Dus doordat het pand bekend is zou je ook je voordeel hiermee kunnen doen. Toch ben ik niet veel wijzer met je antwoord... :)

Misschien duidelijker formuleren:

Kun je je als mogelijk geïnteresseerde beroepen op de negatieve naam die een huis heeft opgelopen door de jaren heen?
Zo ja, kan dit financiële voordelen hebben voor de eventuele kopers?

Zijn er mensen die bijvoorbeeld hier ervaring mee hebben? Die bijv. een korting hebben gekregen op de koopprijs omdat er in het huis illegale praktijken hebben plaatsgevonden?

Ik vind namelijk het feit dat het huis of het adres ivm wordt gebracht met illegale praktijken persoonlijk zwaarder wegen dan het feit dat mensen makkelijk weten waar je woont... :roll: beetje omgedraaide wereld, alsof huizen waar iemand in vermoord is of waar in gedeald werd opeens gewild zijn..haha..

Alvast bedankt...
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Hoeveel daalt de waarde bij ex-drugspand?

Bericht door rambagts »

Je kunt vele argumenten aanvoeren om lage prijs te onderbouwen. Maar stel dat vraagprijs 200.000 is en je biedt 180.000 met als argument dat het een oude wietplantage betreft dan zal verkopend makelaar je vertellen dat daarmee met de lage vraagprijs al rekening is gehouden. In dit soort situaties kun je maar beter een aankoopbegeleiding (aankoopmakelaar) inschakelen. Zo iemand vindt mogelijk meer argumenten om prijs te drukken.
binnenspiegel
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 jan, 2011 12:14 pm

Re: Hoeveel daalt de waarde bij ex-drugspand?

Bericht door binnenspiegel »

oke, das helder!

dankjewel... :)
binnenspiegel
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 jan, 2011 12:14 pm

Re: Hoeveel daalt de waarde bij ex-drugspand?

Bericht door binnenspiegel »

oew, trouwens vergeten erbij te zetten...
De eigenaar heeft geen makelaar ingeschakeld maar regelt zelf de verkoop.
Tevens weten we dat de huidige eigenaar het pand in '94 heeft gekocht voor Ôé¼113.000,-

Hij heeft na de koop verder geen verbetering aan het pand verricht...Blijkbaar was het dus een pand da hij puur voor de wietteelt heeft gebruikt, het huisje ligt dan ook een stukje buiten het dorp. Geen buren... Als je het huisje ziet zou je trouwens kunnen denken dat het niet meer bewoond wordt... meters hoog onkruid voor de deur en overal geel gerookte lamellen voor de ramen...het enige waar je aan ziet dat er toch nog iemand leeft is dat er af en toe een auto voor de deur staat... :?

Toch zien wij potentie in het huis, ook de ligging en de flinke lap grond sprekt ons erg aan. Vandaar dat we interesse hebben...Alleen blijkt contact op nemen met deze eigenaar lastig te verlopen. Ben de hele week a aan het bellen/ sms'en en aan het mailen, zonder reactie... :|

groet, binnenspiegel..
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Hoeveel daalt de waarde bij ex-drugspand?

Bericht door rambagts »

Laat een briefje achter in de brievenbus met je gegevens. Als je echt geinteresseerd bent doe dan vooral zelf wat onderzoek (zoals opvragen kadastrale gegevens bij www.kadaster.nl) en check bij de gemeente of er bijzonderheden zijn m.b.t. dat pand.
binnenspiegel
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 jan, 2011 12:14 pm

Re: Hoeveel daalt de waarde bij ex-drugspand?

Bericht door binnenspiegel »

Hele goede tip, en dat gaan we ook zeker doen morgen...
haha, als ik ergens mn zinnen op zet dan gebeurd het ook hoor... :wink:
Wij gaan dat huis op zn minst bezichtigen... :lol:

Kadastrale gegevens hebben we opgezocht via vindjeeigenhuis.nl.
Verder bevat onze huidige buurvrouw echt een schat aan informatie over het dorp en diens bewoners.
Ik zal haar nog eens vragen wat zij over dit huis en zijn weet.

bedankt voor het mee denken, dat waardeer ik enorm!

groet!
Plaats reactie