anti speculatiebeding

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

RST
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 apr, 2010 3:46 pm

anti speculatiebeding

Bericht door RST »

Ik ben mondeling een prijs overeengekomen voor een woning (betreft casco nieuwbouwwoning die reeds was opgeleverd aan eerste kopers welke de woning onbewoond te koop hebben aangeboden).

Het conceptkoopcontract is nog niet getekend.
Nu hoorde ik vandaag voor het eerst dat er een anti speculatiebeding op het huis rust voor de duur van 7 jaar.

Ik ben hier niet erg blij mee. In principe verwacht ik wel dat ik er de komende 7 jaar zal blijven wonen maar er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren waardoor je toch eerder wilt verhuizen.

Los van het feit dat ik zelf moet beslissen of ik met het anti speculatiebeding kan leven ben ik ook benieuwd of dit feitelijk invloed heeft op de waarde van het huis. Weet iemand bijvoorbeeld of hiermee in een taxatierapport rekening wordt gehouden?

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: anti speculatiebeding

Bericht door M_1 »

Een anti-speculatiebeding is iets wat zeker wel invloed op de waarde van de woning heeft. En het is ook iets wat de verkopende partij wel verplicht is om te melden. Of de taxateur er rekening mee heeft gehouden, hangt er ook vanaf of die ervan op de hoogte was. Maar waarschijnlijk dus niet, aangezien jij hem dat niet hebt verteld.
Plaats reactie