woz nieuwbouw woning

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

starter
Berichten: 22
Lid geworden op: di 22 jul, 2008 11:38 am

woz nieuwbouw woning

Bericht door starter »

hallo,

op 15-12-08 is de grond gepasseerd bij de notaris. de prijs was Ôé¼ 70.597,-

ik krijg nu een aanslag van de gemeente voor 2009 met als woz waarde 82.***,- (weet het bedrag niet precies.)

heeft het zin om bezwaar te maken tegen deze aanslag of moet ik gewoon het bedrag betalen? is maar een klein bedrag.

de bouw is pas in feb 09 begonnen.

alvast bedankt.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: woz nieuwbouw woning

Bericht door rambagts »

Als het maar een klein bedrag is heeft het niet zo veel zin om bezwaar aan te tekenen. Aan de andere kant:
wellicht scheelt het later, als de grond bebouwd is, wel wat meer. Ik zou er een kort briefje + meezenden kopie transport bewijs van de notaris, aan wagen.
starter
Berichten: 22
Lid geworden op: di 22 jul, 2008 11:38 am

Re: woz nieuwbouw woning

Bericht door starter »

heb eindelijk bericht ontvangen op mijn bezwaar.

het bedrag wordt niet aangepast omdat de prijs die ik heb betaald niet de waarde zou zijn.

dit ivm stichtingskosten.

nu kan ik bezwaar maken bij de rechtbank? maar moet ik griffierecht betalen.

heeft het zin om dat te doen?

alvast bedankt.
starter
Berichten: 22
Lid geworden op: di 22 jul, 2008 11:38 am

Re: woz nieuwbouw woning

Bericht door starter »

ja het levert me weinig op. het werk ervan is meer.

maar het gaat me om het principe.

heeft de prijs die ik betaald heb niets te maken met de waarde van de grond dan?

is het trouwens normaal dat ik nu bezwaar moet maken bij de rechtbank i.p.v. bij de gemeente? of kan ik daar gewoon weer heen schrijven?

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: woz nieuwbouw woning

Bericht door Makukoe »

Hallo starter,

Ja, het klopt dat je nu naar de rechtbank moet: je bezwaar bij de gemeente is afgewezen. Als je die beslissing aanvecht moet je naar de rechtbank. Dat moet je tijdig doen, en dan moet je griffierecht betalen. Als je de zaak wint krijg je dat griffierecht weer terug.

Wel eerst beoordelen of je juridisch een poot hebt om op te staan, anders is het zonde van de (negatieve) energie.

mk
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: woz nieuwbouw woning

Bericht door M_1 »

Wanneer is de koopprijs afgesproken? Het kan heel goed zijn, als er redelijk wat tijd tussen zat, dat de waarde van de grond is gestegen tussen het moment van prijsstelling en het moment van passeren. Ook kan het zijn dat grond relatief goedkoop is verkocht als je tegelijk de plicht op je hebt genomen om een bepaald huis te kopen wat erop wordt gebouwd.

De prijs bij passeren kan dus afwijken van de marktprijs of de waarde van de grond.
Plaats reactie