Vraagprijs berging

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

simonis
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 7:51 pm

Vraagprijs berging

Bericht door simonis »

Ik heb een bovenwoning (60m) in de Baarsjes in Amsterdam. Ik woon zelf op de eerste verdieping, en heb daarnaast een berging van ongeveer 9 m op de zolderverdieping. De eigenaar van de bovenste verdieping heeft intussen van de 3 bergingen daar er 2 in zijn bezit, en ik ben dus de enige die verhinderd dat hij de hele bovenverdieping in gebruik kan nemen.
Hij heeft me nu benaderd om die berging over te nemen, en ik vraag me nu af wat een reeele vraagprijs zou zijn. (Voor de panden hier in de buurt is een vraagprijs van net boven de 2 ton gebruikelijk.)

Heeft iemand hier ervaring mee?
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Vraagprijs berging

Bericht door M_1 »

Ik denk dat je dan toch beter een taxateur/makelaar kunt laten komen. Het hangt er natuurlijk ook van af wat hij bereid is om te betalen. Wat ik zo zou denken is dat de prijs per m² voor een appartement daar blijkbaar ongeveer 4000 euro is, en dat je daar nog wat bij kunt doen voor het krijgen van de vrijheid op de hele bovenverdieping. Maar het hangt ook af van wat je met die zolderruimte kunt doen. Is het redelijk geïsoleerd, met daglicht en stahoogte, en dus goed bruikbaar als gewone kamers, of zijn het meer opslagplekken? Daarom is op een afstand moeilijk te bepalen wat een reële prijs is. Maar ik denk dat je tussen de 50000 en 75000 zou kunnen vragen?
Plaats reactie