Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

meerdre
Berichten: 110
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 2:32 pm

Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door meerdre »

Er is een taxatie uitgevoerd in opdracht van een tussenpersoon, die alles wel even snel zou regelen.

Mijn naam staat als opdrachtgever, het is echter duidelijk NIET mijn handschrift. Daarnaast is de handtekening ook NIET van mij.

Ik krijg nu van het taxtiebureau een rekening. Uiteraard ben ik niet van plan deze te betalen, en daarom had ik om een kopie van de opdracht gevraagd.

Mag een tussenpersoon zo maar MIJN naam gebruiken, en dan ZELF tekenen?
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door fransjan »

wat denk jezelf ???

niet dus ,spreek hem hier op aan..
Gast

Re: Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door Gast »

Meerdere,

Dit verhaal ruikt naar meer onraad behalve de fraude met taxatie. Wat voor hypotheek heb je dan wel niet aangeboden gekregen? Haastige spoed is met een hypotheek zeker niet goed zullen we maar zeggen!

Ik ben benieuwd,

Mvg,

Trader648
meerdre
Berichten: 110
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 2:32 pm

Re: Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door meerdre »

Wel ik dacht wellicht is het 'normaal' de naam van de klant neer te zetten, en een handtekening v/h kantoor.
Ik heb hier overigens geen hypotheek afgenomen.

Heb reeds contact opgenomen met het taxatiebureau. Ze vroegen of ik de tussenpersoon wil verzoeken een brief te sturen waarin ze vermelden zelf voor de kosten op te gaan draaien.
Lijkt mij de omgekeerde wereld. Maar ja, heb maar een mailtje gestuurd naar de tussenpersoon.

Heb overigens aan het taxatiebureau wel duidelijk verteld dat het NIET mijn handschrift is en NIET mijn handtekening. En dat als verteld wordt dat dit wel zo is, er sprake is van frause en ik aangifte ga doen bij de politie.

De bank die het bedrijf adviseerde was overigens een goede. Wil het hiet niet neerzetten omdat wellicht dan de naam van de bank gekoppeld wordt aan onraad, en dat is nergens voor nodig.
meerdre
Berichten: 110
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 2:32 pm

Re: Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door meerdre »

update: Dit is lachen. Tussenpersoon zegt dit hebben wij zo besproken...Nou ja, maar even kijken hoe dit afloopt. Een ding is zeker, ik ga iig niet betalen, is niet mijn handschrift, en al helemaal niet mijn handtekening...
meerdre
Berichten: 110
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 2:32 pm

Re: Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door meerdre »

Nou al 2 boze telefoontjes gehad. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Betalen ben ik iig NIET van plan
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door jari »

Als jij zeker weet dat ze gefraudeerd hebben met je handtekening, dan moet je gewoon (bijven) dreigen met aangifte bij de politie. Moeten ze wel erg dom zijn om je onder druk te houden.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
meerdre
Berichten: 110
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 2:32 pm

Re: Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door meerdre »

jari schreef:Als jij zeker weet dat ze gefraudeerd hebben met je handtekening, dan moet je gewoon (bijven) dreigen met aangifte bij de politie. Moeten ze wel erg dom zijn om je onder druk te houden.
Ja het is duidelijk NIET mijn handtekening. De tusenpersoon zegt nu dat we dit zo (mondeling)hebben afgesproken....En ik zeg dat het NIET zo is...

Nou ja nu al even niks gehoord, we zien het wel
meerdre
Berichten: 110
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 2:32 pm

Re: Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door meerdre »

Nou de aanmaning + boete +waarschuwing dat het bij een deurwaarder ligt is reeds binnen. Morgen nog maar eens bellen naar het taxatie kantoor...
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door Steven »

meerdre schreef:Nou de aanmaning + boete +waarschuwing dat het bij een deurwaarder ligt is reeds binnen. Morgen nog maar eens bellen naar het taxatie kantoor...
Dit gaat wel heel ver. Er zijn 2 mogelijkheden:

- de tussenpersoon is volslagen idioot en begaat fout na fout
- je verhaal klopt niet Meerdre
meerdre
Berichten: 110
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 2:32 pm

Re: Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door meerdre »

Wel het zit zo:

De tussenpersoon heeft een opdracht gegeven aan een taxatie bureau.
Ik krijg factuur taxatiebureau. Vraag om bewijs, en duidelijk NIET mijn handtekening, waarschijnlijk van tussenpersoon.

Ik bel taxatiebureau, en die zeggen, neem contact op met tussenpersoon.

Tussenpersoon zegt, ja, uhm sorry, ik dacht dat je haast had, dus ik heb het meteen laten taxeren, heb ik je gezegd.....
Weet zeker dat ik zei dat ik nog GEEN kosten wilde maken etc,. En deze opdracht heb ik niet gegeven...

Nu krijg ik dus de aanmaning van het taxatiebureau. Ga morgen wel bellen. Het is dus simpel tussenpersoon zegt wat anders dan ik, maar handtekening is zeker NIET van mij.

Wordt vervolgd
jul

Re: Taxatie uitgevoerd in mijn naam, geen handtekening. MAG dat?

Bericht door jul »

hoe is dit afgelopen? zit in dezelfde situatie :(
Plaats reactie