2de taxatie zonder opdracht

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Geert

2de taxatie zonder opdracht

Bericht door Geert »

Hallo,

Wij hebben voor de verbouwing van ons huis opnieuw een taxatie moeten laten doen. De eerste txatie leverde een te lage waarde op van ons huis na verbouwing. Toen heeft onze tussenpersoonb zonder ons te berichten een tweede taxateur laten komen die gelukkig wel ons huis op de juiste waarde schatte na verbouwing.
Nu paar maanden later word ik gebeld dat ik de rekening niet heb voldaan. Logisch als je niet eens een rekening hebt gehad en niet weet dat je huis 2x getaxeerd is. Nu was de eerste rekening al meer dan 400 euro wat ik al een balachelijk bedrag vind maar de tweede schijnt nog meer te zijn.
Aantal vragen heb ik hierbij:
- Moet ik betalen? Ik heb formeel gezien geen opdracht gegeven voor de 2de taxatie (ook maar ├®├®n rapport gekregen)
- zijn beide taxaties niet veel te duur? Ik zag op internet bedragen van rond de 200 euro (voor de huizen van onze prijsklasse)
- zijn deze taxaties (nog/ook) belastingaftrekbaar?

Ik hoop dat jullie antwoorden hebben.

MvG Geert
Anne

Re: 2de taxatie zonder opdracht

Bericht door Anne »

Geert,

Ik neem toch aan dat er contact is geweest tussen jou en de tussenpersoon nadat bleek dat de getaxeerde waarde onvoldoende was. Wat is er toen gezegd? Verder is meer dan vierhonderd wel prijzig, maar niet absurd. Ik denk overigens dat je geen keus had, dus die hertaxatie moest er sowieso komen.
Taxaties zijn volgens mij alleen aftrekbaar bij het aankopen van een huis, maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes
Plaats reactie