WOZ en Vraagprijs

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Esther_1979
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 02 mar, 2008 1:35 pm

WOZ en Vraagprijs

Bericht door Esther_1979 »

Hallo allemaal,

Wij hebben een woning op het oog waarvan de vraagprijs nogal een stuk hoger ligt dan de woz waarde. Er zit namenlijk een verschil in van 52000 euro. Gunstig voor het betalen van de WOZ, maar hiermee krijgen we dus geen financiering rond en zal er alsnog getaxeerd moeten worden.

Nu is het wel zo dat deze woning flink opgeknapt is. Zowel van binnen als van buiten. Kozijnen zijn allemaal van kunststof en er is een dakkapel opgeplaatst. Er zit een nieuwe keuken in en een badkamer van ongeveer 3 jaar oud. De muren binnen zijn recent gestuct en het is een perfect geisoleerd huis. Het huis dateert van 1972. De vraagprijzen van overige woningen in deze wijk liggen gemiddeld zo'n 25 a 30 duizend lager.

Natuurlijk laten we als we willen kopen een bouwkundige keuring doen, maar ik vraag mij af of zo'n vraagprijs eigenlijk niet veel te hoog ligt en of dit dan wel goed gaat komen met de executiewaarde?

Over een aantal dagen gaan we voor een tweede keer kijken en nemen we uiteraard een deskundige mee. Maar omdat ik zelf nogal graag wil weten hoe alles mbt het kopen van een huis nou in zijn werk gaat wou ik hier eens informeren.
Is dit dus echt een te groot verschil of wordt zo'n WOZ een beetje gebaseerd op de gemiddelde woning in zo'n wijk?

Ik hoor graag en bedankt alvast voor de reacties.

Esther
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WOZ en Vraagprijs

Bericht door Steven »

De WOZ-waarde wordt dmv natte vingerwerk bepaald en zegt weinig over de echte waarde. Een lagere WOZ-waarde dan de vraagprijs komt vaak voor en heeft geen negatieve invloed op de financiering. De bank gaat uit van het taxatierapport
Plaats reactie