WOZ waarde / taxatie/ bod doen

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Sel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 26 mei, 2020 12:38 pm

WOZ waarde / taxatie/ bod doen

Bericht door Sel »

Hoi,

Ik heb een vraag over een bod dat ik wil doen op een huis en of dit inderdaad klopt zoals ik het uitgewerkt heb.

Info:
Eigen geld: 30.000 ( kosten koper 10k)
WOZ Waarde peildatum 01-01-2019 : 385.000
Huis vraagprijs : 385.000 ( vraagprijs dus laag ingezet)
Geen aankoopmakelaar ingezet. (Misschien op later moment)


Het huis is in perfecte staat, uit 2004, alles goedafgewerkt en gestuct etc.
Kijkende naar de WOZ waarde en staat van het huis gaan wij er zeker wel vanuit dat het huis hoger getaxeerd gaat worden.
Wij gaan uit dat het huis wel minstens op 400.000 getaxeerd gaat worden.

Bod op huis:

Bod : 420.0000
Onder voor behoud van financiering voor 400.000

Wij gaan er dus in dit geval vanuit dat wij een hypotheek gaan krijgen van 400k (Taxatiewaarde woning als 100% hypotheek)

Is dit een realistische manier voor een bod te plaatsen? Of is er vanuit gaan dat je een financiering verkrijgt boven de vraagprijs veel te risicovol? In mijn omgeving heeft onderbieden of vraagprijs bieden in ideegeval sowieso al geen zin.
Neem aan dat makelaars ook zo te werk gaan. Het bekijken wat de woning getaxeerd zou gaan worden en op basis daarvan een bod doen.
Lex van de Straat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 08 sep, 2020 8:33 pm

Re: WOZ waarde / taxatie/ bod doen

Bericht door Lex van de Straat »

Goedenavond,
Als u een bod wilt doen op een huis moet u altijd vooraf een waarde opvragen bij een taxateur. Hij kan dat niet exact doen maar hij kan u goed op weg helpen. Woz waarde is nooit relevant voor de marktwaarde. Stel nu dat u gewoon maar een bod uitbrengt hoe zien de ontbindende voorwaarden er uit. Voor welk bedrag heeft u een voorbehoud van financiering? Dit zijn belangrijke zaken anders kan deze woning u veel eigen geld kosten.
Plaats reactie