WOZ tegen over markt waarde

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Huisjebb
Berichten: 1
Lid geworden op: do 30 jun, 2016 2:47 pm

WOZ tegen over markt waarde

Bericht door Huisjebb »

Beste leden

Kan iemand mij helpen.
Wij hebben een bod uitgebracht op een woning voor Ôé¼175.000 die ook geaccepteerd is nu de voorlopige akte ia opgemaakt zagen we dat de woz waarde 180.000 is. Vroeger was het zo dat de marktwaarde ( indien goede staat) x% boven de waarde van de woning is. Oftewel de woz hoor normaal gesproken lager te liggen dan de marktwaarde. In me huidige woning is het wel zo. Ik heb een woz van 193.000 maar in de straat worden " normaal zonder achterstallig onderhoud " rond de 210.000 verkocht.
Graag advies
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: WOZ tegen over markt waarde

Bericht door M_1 »

Waarover wil je advies? Je hebt een bod uitgebracht, onder de WOZ-waarde, dat geaccepteerd is. Daar is dus weinig meer aan te doen. Of wil je weten hoeveel je huidige woning zal opbrengen?

Daarnaast is er (tegenwoordig) niet zoiets als dat de WOZ-waarde standaard een bepaald percentage onder - of boven - de WOZ-waarde ligt. Hoogstens kun je zeggen dat áls de staat van de woning door de gemeente goed is ingeschat en áls voor de WOZ-waarde de woning is vergeleken met de juiste referentiewoningen en áls die woningen tegen een marktconforme prijs zijn verkocht, je de 'lokale' prijsstijging of daling sinds taxatiedatum daar overheen zou kunnen gooien om tot een redelijke waarde te komen.
Plaats reactie