Verlate taxatiekosten

De WOZ en woningtaxatie in het algemeen.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Druganov
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 apr, 2013 4:13 pm

Verlate taxatiekosten

Bericht door Druganov »

Ik heb in December 2012 een appartement gekocht, de hypotheek was rond, alles geregeld bij de notaris en inmiddels al van wat ik dacht de aftrekbare kosten afgetrokken van mijn belastingaanslag van 2012 welke al opgestuurd is.

Nu krijg ik in April 2013 een brief van de taxateur, dat de taxatiekosten niet zijn voldaan en of ik dat bedrag even over wil maken.

Toen realiseerde ik mij dat de taxatiekosten helemaal niet vermeld waren op de nota van afrekening bij de notaris, en dat deze ook niet in de hypotheek meegefinancieerd zijn.
Dit is volgens de taxateur wel verstuurd naar de notaris.

Navraag bij mijn adviseur leverde op dat we geen hogere hypotheek konden aanvragen om dit mee te financieeren, volgens mij heeft hij toendertijd heel wat anders verteld.
Ik kreeg wel de tip om deze kosten af te trekken van mijn belastingaanslag van 2012, echter is het hier nu te laat voor omdat deze al opgestuurd is!

om het op te sommen:

1) ik ben vergeten rekening te houden met de taxateurskosten, maar ik had ook zelf geen brief gekregen van de taxateur tot nu toe. de originele nota is verstuurd naar een verkeerd adres als ik kijk naar de kopie daarvan die ik nu mede heb ontvangen met de brief van April.
2) mijn notaris is dit vergeten te vermelden op het overzicht, maar hebben wel bericht gehad volgens de taxateur
3) hierdoor is het nu voor mij te laat (denk ik?) om dit nog af te trekken van mijn belastingaangifte 2012

Ik heb hierdoor een paar honderd euro aan onverwachte extra kosten, en aangezien hier diverse dingen mee fout zijn gegaan bij verschillende partijen vraag ik mij af of ik dit nog op een partij kan verhalen, of dat er nog andere opties zijn buiten het bedrag op te hoesten?

Alvast bedankt voor het meedenken!
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Verlate taxatiekosten

Bericht door rambagts »

Je kunt gewoon een nieuwe belastingaangifte indienen (nogmaals verzenden en dan treedt deze aangifte in plaats van de vorige).
Plaats reactie