Voorlopige teruggaaf 2010

Hypotheekrenteaftrek, familieleningen, gevolgen relatiebreuk, schenk- en erfbelasting, overdrachtsbelasting.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Erisman
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 05 jul, 2010 1:37 pm

Voorlopige teruggaaf 2010

Bericht door Erisman »

Vraagstuk betreffende invullen verzoek/wijziging voorlopige aanslag 2010

Geschiedenis is: appartement te koop gehad van maart 2007-augustus 2008 daarna voor 2 jaar verhuurd middels contract tot 31 augustus 2010 aanstaande.
nieuwbouw huis Amersfoort gebouwd en gekocht, sleutel gekregen op 5 dec 2009 en 14 februari 2009 betrokken. het huis inmiddels verkocht en wel per 28 juni 2010 j.l.
Nu zitten we per 1 juli tijdelijk bij mijn schoonouders, de huur loopt nog door tot minimaal 31 augustus en wordt straks door verhuurt.

Nieuwe situatie is dus nu, nog maar 1 huis op naam maar verhuurd, dus geen hoofdverblijf en zelf tijdelijk bij schoonouders.
Nu heb ik tot 28 juni ons huis in Amersfoort netjes hypotheek rente afgetrokken. Nu wil ik een wijziging invoeren in mijn voorlopige teruggaaf, een stopzetting.
Vul ik nu mijn appartement in box 3 in? haal ik eigen woning uit box 1 eruit. Maar bij Box3 is de vraag zijn de totale bezittingen meer waard dan 41.000 euro dat is nee, ben ik dan klaar?

Mvg Gijs Erisman