oogmerkvereiste

Hypotheekrenteaftrek, familieleningen, gevolgen relatiebreuk, schenk- en erfbelasting, overdrachtsbelasting.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

passeur
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 20 jul, 2008 1:37 pm

oogmerkvereiste

Bericht door passeur »

Ik sta op het punt een nieuwbouw woning aan te schaffen en nu stuit ik op de kwestie "oogmerkvereiste"

Google geeft wel wat info maar niet echt specifiek.

Bij aankoop van een lege nieuwbouw woning ga je allerlei kosten maken voor verbetering van de woning maken, denk aan keuken, badkamer, verf, behang,vloer, ed.
mijn vraag is wat je kunt meefinancieren met blijvende renteaftrek, het mag als je maar voldoet aan het oogmerkvereiste, maar binnen deze kreet is
niet duidelijk omschreven wat nu wel en niet onder het oogmerkvereiste valt.

Is er iemand die dit bij de hand heeft gehad of er meer van weet?
JanvL
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 23 apr, 2008 2:00 pm

Re: oogmerkvereiste

Bericht door JanvL »

Let op, de investering is NOOIT aftrekbaar! De betaalde (hypotheek)rente over de geleende gelden gebruikt voor de aankoop van de woning en/of voor de verbetering van de woning is aftrekbaar. Daarbij kun je idd denken aan badkamer, keuken of andere verbouwingen w.o. tuin. Het moet hier gaan om zaken die aard en nagelvast zijn aan het og.
Met deze vraag overigens behoor je ook prima terecht te kunnen bij je bank/hyp adviseur. In een mondelinge toelichting is het makkelijker in te gaan op specifieke voorbeelden.
Plaats reactie