hondenbelasting

Hypotheekrenteaftrek, familieleningen, gevolgen relatiebreuk, schenk- en erfbelasting, overdrachtsbelasting.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

dierenliefhebber

hondenbelasting

Bericht door dierenliefhebber »

:roll: hondenbelasting is er alleen maar om gemeenten te spekken, die eht in hun eigen zakken steken. voor honden word niets gedaan. wij zijn al zovele jaren de dupe voor te betalen. wanneer worden ze overal in nederland eens eerlijk??. moeten we lang wachten denk, anders lopen ze zelf leuke dingen mis, en dat kan natuurlijk niet, want zij denken allemaal dat ze zelf meer zijn, en dat moet natuurlijk zo blijven. laat de gewone burgers maar stikken. dierenliefhebber
Gast

Bericht door Gast »

Nou de hondencontroleur wordt wel betaald van jouw hondenbelasting. :wink:
marga
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 jan, 2007 8:55 am

Bericht door marga »

Als de hondenbelasting wordt afgeschaft hoef je ook geen controleurs meer te hebben.

er wordt inderdaad de kas gespekt door de gemeentes.

En de katten dan?
die mogen overal hun behoefte doen terwijl mijn honden dus niet in de tuin van de buren komen.
Laatst gewijzigd door marga op di 23 jan, 2007 6:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Maup
Berichten: 20
Lid geworden op: do 18 jan, 2007 5:52 pm

Bericht door Maup »

Precies, net alsof ze het schoner houden :?
dierenliefhebber

hondenbelasting

Bericht door dierenliefhebber »

gelukkig, ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. hier moet je nu tegenwoordig ook al alles opruimen,en dat is niet zo erg hoor, en ook nog super vet betalen, maar dat vind ik wel erg, zomaar voor niks. alleen omdat die gemeente ettertjes dat lekker vinden als al die vele centen binnenkomen. wat zouden we er eens aan kunnen doen? groetjes :evil:
dierenliefhebber.
dierenliefhebber

hondenbelasting

Bericht door dierenliefhebber »

:evil: en trouwens een hondencontroleur, dat moet bijna wel een hondenhater zijn, want als je zulk werk wil doen, sorry, maar dat vind ik wel erg laag om zoon baan te nemen. vinden jullie niet?.soort of verklikkers, en dit is dan een erg net woord ervoor natuurlijk. kan er nog steeds met mijn verstand niet bij. :shock:
vind het ook goed dat naar dit onderwerp word gekeken. zelf ben ik al eens bezig geweest met mailen naar alle politieke partijen, maarja, ze worden er niet warm of koud van. tja makkelijk, die hoeven niet of een paar honderd of misschien wel meer te kijken. het boeit ze niet.
en dan denk ik aan mensen waar het goed voor zou zijn een hond, maar niet kunnen.groetjes dierenliefhebber
marga
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 jan, 2007 8:55 am

Bericht door marga »

hondenbelasting is uit de tijd

zie volgende.

De hondenbelasting is geen uitvinding uit de tweede helft van de 20e eeuw. Het stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren het paard en wagen als vervoer gebruikten. De overheid zag in beiden een middel om transportbelasting te kunnen heffen. Het is niet bekend of het belastinggeld vervolgens ook in het toenmalig vervoer of wegenstelsel geinvesteerd werd (d.i. een bestemmingsheffing). Tegenwoordig, begin 21e eeuw, wordt ervan uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen. Ook thans kan evenwel niet worden gezegd dat sprake is van een bestemmingsheffing. Veelal wordt de opbrengst van de belasting aangewend om een gat in de begroting te dichten. De veelgehoorde vraag "waarom niet ook kattenbelasting?" (waarop het antwoord ook van bestuurderszijde vaak uitblijft) is juridisch simpel te beantwoorden: Omdat de wet alleen de mogelijkheid van een belasting op honden kent. (Er staat niet "op huisdieren" maar: "op honden"). Het instellen van belasting op andere dieren kan dus alleen als de Gemeentewet wordt aangepast, een gemeenteraad kan dat niet zelf regelen.
Plaats reactie