boeterente

Hypotheekrenteaftrek, familieleningen, gevolgen relatiebreuk, schenk- en erfbelasting, overdrachtsbelasting.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

marco9999
Berichten: 1
Lid geworden op: za 24 jun, 2017 5:40 pm

boeterente

Bericht door marco9999 »

In 2014 heb ik hypotheek afgelost ongeveer en ongeveer 5000 euro boeterente betaald.

Deze heb ik niet opgegeven destijds voor de belasting en dit wil ik alsnog doen.

In 2014 heb ik zelf al een bedrag van ongeveer 1400 euro moeten betalen aan de belasting.

Als ik dit nu invul bij Eigen woning onder Aftrekbare financieringskosten dan wordt het bedrag dat ik al betaald heb niet meegerekend.

Ik zou toch ongeveer 2500 euro terug moeten krijgen ? Echter het bedrag wat er uitkomt is rond de 1100 euro.

Het bedrag wat ik al betaald heb zou toch niet meer meegerekend moeten worden , of moet ik dat ergens anders invullen dat het niet meer meegerekend wordt?

Zijn de omzettingskosten van 250 euro ook aftrekbaar van de belasting?

Alvast bedankt,
Marco
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: boeterente

Bericht door M_1 »

Je kunt die kosten niet ineens maar opvoeren voor 2017 of 2016. Je zult daarvoor herziening van 2014 moeten vragen.

Ik neem aan dat je bij het oversluiten in 2014 wel een overzicht hebt gekregen van de kosten die je hebt gemaakt, welke aftrekbaar waren en welke niet?
Plaats reactie