Premiejaren Opmaat- en Rabo OpbouwHypotheek

Hypotheekrenteaftrek, familieleningen, gevolgen relatiebreuk, schenk- en erfbelasting, overdrachtsbelasting.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

MSNR945
Berichten: 2
Lid geworden op: za 22 okt, 2016 7:42 pm

Premiejaren Opmaat- en Rabo OpbouwHypotheek

Bericht door MSNR945 »

Beste lezers,

Ik ben eind 2010 overgestapt van de Rabo Opmaat Hypotheek naar de Rabo Opbouw Hypotheek i.v.m. de slechte resultaten in het beleggingsdeel.
De Opmaat Hypotheek heb ik ongeveer 8 jaar gehad en sinds de overstap dus de Rabo Opbouw Hypotheek.
De rentevaste periode van 15 jaar loopt eind 2017 af.

Ik wil nu graag weten of de jaren waarin ik premie heb betaald voor de Opmaat Hypotheek voor de fiscus ook meetellen voor de fiscale vrijstelling van 15 of 20 jaar.

Ik heb de bank gevraagd hoeveel ik maximaal extra kan storten zonder buiten de fiscale voorwaarden te vallen.
De bank rekent in ieder geval wel met de betaalde premies van de Opmaat Hypotheek voor de bepaling van de fiscale bandbreedte in de Rabo Opbouw Hypotheek.


Mvg,
MSNR
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Premiejaren Opmaat- en Rabo OpbouwHypotheek

Bericht door M_1 »

Als de oude verzekering 'fiscaal geruisloos' is voortgezet in de nieuwe bankspaarhypotheek, dan tellen die jaren ook mee. Waarschijnlijk is dit het geval, dat is in elk geval wel gebruikelijk. Zeker als de bank die jaren ook meetelt. Maar je zou dit voor alle zekerheid kunnen nazoeken in je papieren.
Plaats reactie