Voorlopige aanslag 2016 invullen bestaand en nieuwbouw huis

Hypotheekrenteaftrek, familieleningen, gevolgen relatiebreuk, schenk- en erfbelasting, overdrachtsbelasting.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

bsmpower
Berichten: 1
Lid geworden op: za 02 jan, 2016 6:42 pm

Voorlopige aanslag 2016 invullen bestaand en nieuwbouw huis

Bericht door bsmpower »

Beste allen,

Ik kwam per toeval op dit forum en ben benieuwd of ik op de juiste plek ben beland.

Onze situatie:
We willen de voorlopige aanslag 2016 invullen. We zitten nu nog in een koop appartement wat nu te koop staat. Ons nieuwbouw huis wordt nu gebouwd en naar verwachting kunnen we er 1 april in. De hypotheek van ons nieuwe huis hebben we meegefinancierd voor de periode dat er gebouwd wordt (ivm dubbele lasten). We betalen dus elke maand de hypotheek lasten voor ons nieuwe huis maar dit gaat af van onze volledige hypotheek bedrag. Aangezien het huis nog niet af is en we nog geld over hebben (bouwdepot), krijgen we elke maand ook wat geld terug (rente).

Hoe vullen we dit nu in de voorlopige aanslag?
1. De volledige hypotheek opgeven waar we dan hypotheek rente aftrek over krijgen?
2. Als 1, maar in mindering brengen met hetgeen we aan rente terugkrijgen zolang het huis nog niet af is?
3. ...

Als er informatie mist voor een goed antwoord dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt!