KEW box 3 naar box 1 automatisch ?

Hypotheekrenteaftrek, familieleningen, gevolgen relatiebreuk, schenk- en erfbelasting, overdrachtsbelasting.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

chili-palmer
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 21 nov, 2008 1:19 pm

Re: KEW box 3 naar box 1 automatisch ?

Bericht door chili-palmer »

Beste Reinout.

Voor wat betreft de belastingdienst wordt dit gevraagd in de aangifte , bij bankrekeningen en andere bezittingen .
dit heb ik gewoon ingevuld dus dat ''kwaad'' is al geschied , al zie ik niet in waarom ik dit niet zou moeten opgeven want later wordt gevraagd of dit een KEW is .

Dat de compensatie een bedrag ter compensatie is in de kosten snap ik heel goed , ik zit met een optie dit om te zetten naar een reaal vermogensverzekering met lagere kosten en dus een (eventuele) hogere opbrengst op het eind. (ik snap het concept beleggen ook heel goed)

of ik kan de bestaande ORV eruit tillen zodat er meer geld in de belegging gaat zitten tbv de opbouw.

ik ben eerst naar mijn tussenpersoon geweest maar die vroeg er dood leuk weer geld voor dus daar ben ik helemaal klaar mee , door deze keten ben ik in deze situatie beland, (ook al had ik toen beter uit mijn doppen moeten kijken) .
Deze heeft mij overigens het overstappen naar een ander fonds met lagere kosten niet eens voorgelegd.

ik heb reaal gevraagd of ik dit zelf kan regelen en dmv ''Reaal zelf omzetten'' is dit een mogelijkheid .
men moet dan wel eerst een kennis en ervaringstoets invullen maar dat is een kwestie van jezelf erin verdiepen.


Groet
Chili
REAAL Webcare
Berichten: 15
Lid geworden op: do 29 nov, 2012 11:05 am

Re: KEW box 3 naar box 1 automatisch ?

Bericht door REAAL Webcare »

Zolang je in de aangifte hebt aangegeven dat het om een KEW gaat, voorzien wij geen probleem.

Goed dat je je al hebt verdiept in de mogelijkheden die er zijn om je beleggingsverzekering om te zetten. Je kan deze in bepaalde gevallen inderdaad zelf omzetten naar een Reaal Vermogensverzekering.

Veel succes met de kennis- en ervaringstoets, Chili! :)

Met vriendelijke groet,
Nini
Reaal Webcare
chili-palmer
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 21 nov, 2008 1:19 pm

Re: KEW box 3 naar box 1 automatisch ?

Bericht door chili-palmer »

Volgens mij heb ik het gewoon goed gedaan , je geeft aan dat je een kapitaal verzekering hebt , dan wordt er gevraagd of dit een KEW is , vervolgens hoef je niet de waarde ervan op te geven.
Plaats reactie