Extra kosten

Hypotheekrenteaftrek, familieleningen, gevolgen relatiebreuk, schenk- en erfbelasting, overdrachtsbelasting.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Anoniempje
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 1:51 am

Extra kosten

Bericht door Anoniempje »

Hoi allemaal,

Even hier een vraagje. Ik en mijn a.s. ex verhuren een woning. We liggen in scheiding, op de huurpenningen is beslag gelegd. Aangezien huurinkomsten als inkomen wordt gezien heb ik nog geen zorgtoeslag aangevraagd. De verwachting is dat deze woning begin volgend jaar (hoop ik althans) verkocht is. Ik wil dan ook alsnog zorgtoeslag aan gaan vragen voor volgend jaar.
Mijn situatie is nu als volgt, ik heb minimuminkomen. Hierop is loonbeslag gelegd voor eenouder gezin. Mijn dochter heeft een beugel en door de verhuizing heeft ze nu een nieuwe orthodontist met als gevolg dat die beugel duurder uit komt te vallen en de vergoedingen van de zorgverzekering zijn bijna verbruikt. Ik heb al 2 keer bij mijn ex aangegeven dat dit een probleem gaat worden (zonder het te vragen hoor, daar wil ik mij niet toe verlagen). Hij reageert hier niet op, maar koopt doodleuk kleding voor haar (ook wat ze helemaal niet nodig heeft).
Mijn vraag is nu: om bijzondere bijstand aan te vragen, wordt de huur waar nu beslag op is gelegd toch nog als inkomen gezien of laat men dit erbuiten? Officieel moet hier een hypotheek van betaald worden, maar die wordt nu dus niet betaald (hoeft eigenlijk ook niet anders kom ik niet van die woning af).
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Beste Anoniempje,
Officieel moet hier een hypotheek van betaald worden, maar die wordt nu dus niet betaald (hoeft eigenlijk ook niet anders kom ik niet van die woning af).
Een hypotheek niet betalen, om welke reden dan ook, is nooit slim als je in de komende vijf jaar nog iets van een financiele instelling wilt. Zelfs simpel een bankrekening openen wordt bijna onmogelijk. Ik raad je aan om een (juridisch) adviseur te raadplegen. Bijvoorbeeld de rechtswinkel. Zoek op google naar "rechtswinkel" gevolgd door je woonplaats. Gezien je inkomen krijg je subsidie. Zij kunnen je ook helpen met de bijzondere bijstand.

Weet de vader het van de beugel? Hij is bereid om kleren voor je dochter te kopen, dus dan lijkt hij mij ook bereid te zijn om bij te dragen aan de beugel.

Sterkte en succes!

Groeten

Steven
Anoniempje
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 1:51 am

Bericht door Anoniempje »

Hallo Steven,

Er spelen voor mij meer zaken als alleen deze hypotheek niet betalen. De bank is op de hoogte, nog voordat daar de problemen begonnen ben ik al met de bank gaan praten. Maar ze kunnen niks doen voordat er 3 maanden niet betaald is.
Het is voor mij heel belangrijk om volledig los te komen van mijn a.s. ex. Na de scheiding ga ik de wsnp in en ik heb geen zin in problemen tijdens de wsnp.
Maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag: wordt de huur waar nu beslag op is gelegd toch nog als inkomen gezien of laat men dit erbuiten?
Plaats reactie