makelaar zorgt voor problemen

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

laura04
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 sep, 2010 10:33 pm

makelaar zorgt voor problemen

Bericht door laura04 »

Beste forumleden...

graag advies...

Vorig jaar september hebben we ons huis in de verkoop gezet, omdat mijn ex en ik uit elkaar zijn gegaan... Ik ben in een huur huis gaan wonen en mijn ex bleef voorlopig in ons oude huis wonen... we hebben toen ons huis in de verkoop gezet bij woonaccent makelaars in nieuw vennep ook wel hiermakelaars... En het toen in de verkoop gezet voor 374.000 euro...
Omdat er geen reacties op kwamen heeft mijn ex in overleg met makelaar de verkoopprijs verlaagd naar 359.000 euro...
Hiermee waren we de laagste in de straat... daarnaast kwam al snel bij dat mijn ex niet meer in het huis wilde wonen, ook om dat de kosten erg hoog waren en dus besloten we het huis te verhuren..
Op het moment dat we het in de verhuur wilden zetten, kregen we huurders die het misschien ook wilden kopen en omdat onze verkoopprijs net erg laag was, hebben we makelaar gevraagd heel effe het huis van funa te halen, zodat wij meer onderhandelingsruimte hadden... nooit gezegd dat het huis niet meer te koop stond... dit is ook nog eens per mail bevestigd dat we het huis graag in de verkoop houden!!!
Dit ging niet door en al snel hadden we nieuwe huurders die er nu naar volle tevredenheid inzitten,maar onze niet zo vriendelijke makelaar weigert het huis in de verkoop te zetten en zegt nu jullie hebben jullie huis uit de verkoop gehaald en dus krijgen jullie 1000 euro aan intrekkingskosten... ook hier weer per mail opgereageerd dat wij het huis niet uit de verkoop willen halen en dat dit hoe dan ook belastingtechnisch niet kan...
Maar makelaar is vervolgens heel bijdehand doorgegaan met facturen sturen naar adres waar wij ondertussen niet meer woonden, wat hij wist...
En nu krijg ik doodleuk een brief van de deurwaarder of we effe 1100 euro willen overmaken..
weer gemaild en gebeld met makelaar, maar die blijft doodleuk volhouden dat wij het huis uit de verkoop hebben gehaald, wat niet waar is ( staat doodleuk op mail) en hij wil het alleen in de verkoop zetten als we onze prijs nogmaals zakken, maar dat willen wij helemaal niet, we zitten nu al 50.000 onder onze hypotheek en per slot van rekening heb ik niet zo'n haas dat het vandaag nog vwerkocht moet worden... meneer weigert dit...


Nu heb ik om problemen e verkomen wel met de deurwaarder gebeld omeen betalingsregeling te treffen, maar eigenlijk wil ik n iet betalen... maar zelfs op die regeling die bevestig moet worden door de makelaar wordt niet gereageert door de makelaar...
Ondertussen, al klacht ingediend bij geschillencommissie en bij kassa...

Wat kan ik hier nog meer aan doen en wat is redelijk?
mister_y
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 02 jan, 2011 11:24 pm

Re: makelaar zorgt voor problemen

Bericht door mister_y »

Als je het emailtje nog hebt, dan zou ik het gedeelte met de volgens jou zwart op wit staande woorden vetgedrukt maken en alsnog naar de makelaar toesturen met de mededeling dat jullie nooit de intentie hebben gehad het huis uit de verkoop te halen. waarschijnlijk richt dit niks uit omdat de makelaar het inmiddels uit handen heeft gegeven. Doe dit meteen en zorg daarnaast voor juridisch advies, leg dit ZSM, het liefst vandaag, aan een jurist voor en zij kunnen vervolgens bepalen hoe sterk jullie staan. Heb je om een of andere reden niet de beschikking over een jurist (niet aan te raden), neem dan meteen contact op met incasso waarbij je een kopie van de betrokken email doet toekomen met de mededeling dat jullie nooit hebben willen afzien van terugtrekking van de verkoop en dat jullie niet akkoord gaan met betaling. Mocht je dat willen doen dan steven je af op een arbitraire beslissing. Dit is alleen aan te raden als je zeker weet dat je zzer sterke bewijsvoering hebt en 100% zeker bent. Zonder juridisch advies absoluut niet aan te raden... Op dit moment geef je al toe dmv een betalingsregeling en had je al moeten reclameren op de hele geschiedenis bij zowel de makelaar middels een aangetekende brief als bij incasso met een weerwoord.

Kijk wel uit voor naming and shaming van de betrokken partijen
Plaats reactie