Vraagprijs wijzigen - Raad gevraagd

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

elouise
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 02 okt, 2011 10:28 pm
Locatie: Zaandijk

Vraagprijs wijzigen - Raad gevraagd

Bericht door elouise »

Hallo,

Mijn man en ik, hebben ons huis nu 4 maanden te koop staan. We hebben gisteren niet 1 kijker gehad. We zijn de jongsten niet (65+) en willen graag de rest van onze jaren in een warm klimaat doorbrengen, dus uit Nederland weg.

Mijn man volgt alle berichtgevingen en vraagt zich af of het niet beter is om de vraagprijs drastisch omlaag te brengen zodat we hier weg kunnen. Hij gaat ervan uit dat het allemaal alleen maar slechter zal worden.

Wie heeft hier een mening over of kan advies geven?

Alvast bedankt.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Vraagprijs wijzigen - Raad gevraagd

Bericht door rambagts »

De woningmarkt zit op slot en dat heeft met zaken te maken als consumentenvertrouwen, zwaardere eisen om hypotheek te krijgen, hoogte woningprijzen en de bekende vicieuze cirkel (om nieuwe woning te kunnen kopen moeten velen eerst hun eigen huis verkopen en dat lukt niet).

Zelfs met een drastische verlaging van de prijs kunt u er niet vanuit gaan dat woning snel zal worden verkocht. Geld kunt u misschien maar beter gebruiken om de woning wat op te knappen zodat nieuwe kopers geen opknapkosten hebben. Vraag vooral advies aan uw makelaar of vraag eens een second opinion aan een ander voordat u besluiten neemt.
RobMartin
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 09 okt, 2011 4:47 pm

Re: Vraagprijs wijzigen - Raad gevraagd

Bericht door RobMartin »

Zorg dat het huis er tip top uitziet. Eerste indruk is heel belangrijk.
Binnenschilderwerk in lichte tinten, mooie strakke keuken en badkamer.
Immers de vrouw bepaald vaak de aankoop bij stelletjes en vrouwen kijken vooral naar de keuken en de badkamer.
Buitenschilderwerk nakijken (neem een emmer met een sopje groene zeep en neem het af, het knapt er vaak flink van op)
Zorg dat de ramen glimmen!
Zorg voor een verzorgde tuin, schrob de tegels, plaats wat zogenaamde eyecatchers (mooie stenen pot met wat planten en of plantenbakjes, plaats desnoods
een lounchset als die er niet is).
Zorg dat alles heel is in huis (geen ramen met een barstje, geen stukjes verf ergens af etc.)
Zorg dat alle apparatuur werkt in huis, niet alleen de CV maar let let er ook op dat alle lampen heel zijn.
Veel jonge mensen gaan vaak voor een "turn-key" woning waar ze niets meer aan hoeven te doen.
Je kunt zelf ook aan marketing gaan doen, flyers maken en uitdelen in de omgeving of in het dorp en zelf een open dag houden.
Wat heel belangrijk is jezelf af te vragen waarom zou iemand jullie huis willen kopen.
Lees je advertentie op funda na, wordt jullie huis voldoende aangeprezen, welke bijzonderheden heeft jullie huis waardoor het meer heeft
dan die andere huizen.
Succes
RobMartin
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 09 okt, 2011 4:47 pm

Re: Vraagprijs wijzigen - Raad gevraagd

Bericht door RobMartin »

Dat was een algemeen verhaal, ik kan mij voorstellen dat je zegt maar dat bedoelde ik niet.
Volgens mij moeten jullie je afvragen Hoe graag willen we nu eigenlijk weg.
Jullie zijn 65+ en gezond samen. Jullie behoren daarmee tot een kleine groep geluksvogels.
Jullie willen duidelijk nog lekker gaan genieten van jullie leven.
In jullie geval zou het huis via een verkopende makelaar aanbieden en er op laten bieden.
Zodra je zegt dat is voor mij genoeg dan doe je het weg en vertrek je en ga je van je leven
genieten. Eind 1977 is de woningmarkt omlaag gegaan naar uiteindelijk een afname van 30% en heeft het tot 1992 geduurd
voor het oude niveau weer bereikt was. Ik weet niet hoe lang het nu duurt voordat de markt weer aantrekt en of je daar op
wilt wachten. Ik zou zeggen laat je levensgeluk niet afhangen van geld (als je het tenminste niet heel hard nodig hebt).
Denk hier maar eens heel goed over na. Het leven is te kort om het door geld te laten verzieken.
Groet en Succes
Plaats reactie