Huis kopen van executie testament

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

piccolina
Berichten: 14
Lid geworden op: di 08 feb, 2011 5:10 pm

Huis kopen van executie testament

Bericht door piccolina »

wij hebben een huis op het oog die uit de erfenis afkomstig is.
Op marktplaats liet ik advertentie achter dat ik een opknap huis zoek. Ik kreeg een email van iemand die zo'n huis verkoopt.

Het is 100m2 woning, 2e etage, iristraat in den Haag. Hele goede buurt, ruime huis.
Wij wezen kijken en de buren verkopen het volgens de testament van de bewoner. Aardige mensen.
Zij hebben het huis niet in het verkoop gezet, wel makelaar laten komen die zei dat het rond 150.000 kan opbrengen. maar zelf die mensen denken dat het niet haalbaar is ( hardhout ramen heel goed, dak goed, originele vloer, cv installatie. Er moet verder wel een en andere gedaan woorden: muurtjes slopen, keuken, badkamer, radiatoren, dakterras, vloer enz - dus wel wat klus dingen).
Maar goed, zij verkopen het huis dus omdat de eigenaar het in testament vroeg. De enige persoon die erft is een nicht ergens in het land.
De buren krijgen misschien een % of een vaste bedrag voor het verkoop, ik weet het niet.
Volgens hun betalen zij als sinds september toen die maan overleed alle administratie van hem bijhouden, g.l.w. vve enz. Zij hebben ook alle stukken. Dus lijkt mij eerlijke zaak.

Wij hebben onze aankoopmakelaar ingelicht en gaan morgen kijken en bod uitbrengen. Er zijn paar dingen niet duidelijk zo van
- waroom hebben de buren geen makelaar ingeschakeld bijvoorbeeld.

Onze aankoop makelaar zei dat het een hele goede koop kan zijn omdat huizen uit de erfenis altijd worden verkocht niet in eigen belang dus kan zeker goedkoop gekocht worden.

Misschien mis ik iets, ik zou graag willen weten jullie meningen en ervaringen erover.
Superkees
Berichten: 345
Lid geworden op: di 24 mar, 2009 2:38 pm

Re: Huis kopen van executie testament

Bericht door Superkees »

Het kan natuurlijk zijn dat de buren de eigenaar hebben vermoord en nu zijn bezit ten gelde maken, maar ik zou eens contact opnemen met de notaris die het testament afhandelt. Als het verhaal klopt, dan is de kans klein dat de verkopende partij je op ├®├®n of andere manier probeert op te lichten. Lijkt me sowieso niet zo groot, want het worden wel je nieuwe buren.
Plaats reactie