Eerste bod!

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Maarten1980
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 dec, 2010 9:48 am

Eerste bod!

Bericht door Maarten1980 »

Mijn vriendin en ik willen een huis kopen. Kenmerken:

Prijs: 269.000 k.k.
Aangeboden sinds 6 weken
Bouwjaar: 1985
Wonen (= woonoppervlakte) 114 m┬▓
Gebouwgebonden buitenruimte 16 m┬▓
Externe bergruimte 6 m┬▓
Perceeloppervlakte 140 m┬▓
Inhoud 280 m┬│
Aantal kamers 6 kamers (5 slaapkamers)
Tuin Achtertuin en voortuin
Achtertuin 65 m┬▓ (13m diep en 5m breed)

Dit is ons eerste koophuis en we willen graag een bod uitbrengen, maar we weten eerlijk gezegd niet wat nu redelijk is. De huidige eigenaren hebben nog geen huis gekocht dus ze zitten niet op 'de wipstoel'. Bovendien staat het huis nog niet heel erg lang in de verkoop. Weet iemand misschien wat een redelijk openingsbod is..?

Hartelijk dank!!
Gebruikersavatar
MaaikeB
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 20 feb, 2008 5:27 pm

Re: Eerste bod!

Bericht door MaaikeB »

Zoek een aankopend makelaar!
Wat dat huis waard is hangt nog van veel meer af: de plaats/regio, de staat van de woning, de huizenmarkt in de regio, de ligging, enz. enz.
Als je echt onervaren bent op de huizenmarkt dan zou ik het niet zonder makelaar doen.
El Salvador
Berichten: 9
Lid geworden op: do 23 dec, 2010 11:34 am

Re: Eerste bod!

Bericht door El Salvador »

Ga eerst orienteren of je de hypotheek wel kunt krijgen bij een Hypotheker of een bank of een andere goede hypotheektussenpersoon!!
Moesker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 jan, 2011 8:33 pm

Re: Eerste bod!

Bericht door Moesker »

Ze vragen Ôé¼2.360 per m2 woonopp. Ik neem aan dat je dan ergens aan de rand van een grote stad in de Randstad, in een ruim opgezette wijk zit.

Als je er van uit gaat dat je na je openingsbod ergens in het midden gaat uitkomen zou ik beginnen met Ôé¼215.000. Dan kom je uit op Ôé¼242.000 en dat lijkt me met de marktonzekerheden die we nu hebben geen verkeerde start. Met je k.k. ben je dan nog steeds die Ôé¼270 kwijt overigens.
Plaats reactie