Niveau huizenprijzen - welk jaar?

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Superkees
Berichten: 345
Lid geworden op: di 24 mar, 2009 2:38 pm

Niveau huizenprijzen - welk jaar?

Bericht door Superkees »

Kan iemand iets zinnigs zeggen over de daling van de huizenprijzen, in de afgelopen twee jaar. Ik probeer een inschatting te maken van de waarde van mijn huis. Bij het kadaster heb ik de prijzen opgevraagd van de complete buurt en zie ik de waarde-ontwikkeling van de afgelopen 5 jaar. De meeste verkopen dateren echter van 2008 en eerder. Niet bepaald representatief. Ik heb ├®├®n verkoop van 2010, maar die verschilt een lieve 45.000 euro t.o.v. een vergelijkbare woning welke in 2007 werd verkocht (180.000 versus 225.000 euro). Dat kan ik deels wel verklaren, maar lijkt me niet heel representatief.

Is er ergens informatie te vinden die zegt dat de huizen op het prijsniveau van bv 2005 zitten, of iets dergelijks? Betreft overigens noordelijk Zeeland.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Niveau huizenprijzen - welk jaar?

Bericht door rambagts »

Dit soort info kun je ook vinden bij www.kadaster.nl.
zoek onder prijsindex bestaande koopwoningen

http://www.kadaster.nl/index_frames.htm ... script%3D1
Superkees
Berichten: 345
Lid geworden op: di 24 mar, 2009 2:38 pm

Re: Niveau huizenprijzen - welk jaar?

Bericht door Superkees »

Dank je. Dat was precies wat ik zocht. Alleen vrees ik dat de lokale omstandigheden te veel afwijken, vanwege de vele nieuwbouw die is en wordt gepleegd. Volgens de cijfers van het kadaster zouden de prijzen nog boven het niveau van 2006 moeten zitten en dat zit er helaas niet in.
Plaats reactie