Mening verkoop starterswoningen

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

looneytune
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 24 mar, 2010 6:08 pm

Mening verkoop starterswoningen

Bericht door looneytune »

Beste Dames en Heren,

Even een vraag aan jullie.

Ik heb op 30 maart 2010 me koopsubsidie ingediend, zoals jullie misschien weten worden aanvragen die na 29 maart zijn ontvangen niet gehonoreerd.

Het ging om een appartement van 149 900,- euro VON en een hypotheek van +/- 155 000,- euro.
Er zouden in totaal 55 appartementen in het complex moeten komen, 70% moet verkocht zijn voor het bouwen begint.
Op moment van schrijven zijn er 21 huizen verkocht en staan er 16 onder optie.

Kortom, er moeten nog 17 of 18 appartementen verkocht worden.

De bouw zou begin 2011 moeten beginnen volgens planning.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten over of de 70 procent wel word verkocht met deze toch niet al te beste tijden, en zouden de (nieuwbouw) appartementen prijzen kunnen zakken terwijl die andere 21 appartementen voor een hoger bedrag zijn verkocht?

Een hoop vragen waarop ik antwoord op te krijgen :)

Alvast bedankt voor jullie reacties !
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Mening verkoop starterswoningen

Bericht door M_1 »

Hangt er ook vanaf hoe en waar de appartementen zijn. Ik denk dat er wel redelijk veel mensen 9 juni afwachten, om te zien wat er daarna aan hypotheekbeperkingen worden ingevoerd.

Maar als m├®t koopsubsidie nog niet eens 40% verkocht raakt, zie ik het somber in.
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Mening verkoop starterswoningen

Bericht door Makukoe »

looneytune schreef:zouden de (nieuwbouw) appartementen prijzen kunnen zakken terwijl die andere 21 appartementen voor een hoger bedrag zijn verkocht?
Het zou best kunnen dat de nog niet verkochte woningen voor een lagere prijs in de uitverkoop gaan, dat gebeurt wel vaker om "het laatste zetje" te geven.
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Mening verkoop starterswoningen

Bericht door Makukoe »

Plaats reactie