Starterswoningen

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

axell
Berichten: 2
Lid geworden op: di 16 mar, 2010 3:00 pm

Starterswoningen

Bericht door axell »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, zal me eerst even voorstellen. Ik ben Alix en ben 23 jaar en werk fulltime bij een franchise organisatie in de twee wieler branche. Ik heb al een aantal jaar een relatie. Ongeveer 1,5 jaar geleden hebben mijn partner en ik ons ingeschreven bij de gemeente voor starterswoningen in onze woonplaats.
Nu is het zo dat we heel graag willen gaan samenwonen en nu wil het net zo zijn dat er een bouwproject aankomt. We zijn gaan navragen voor informatie hierover en als alles goed loopt worden wij vanuit de gemeente geïnformeerd of we interesse hebben.
Het enige wat me zorgen baart is de inkomens grens. Deze grens is sinds dat wij ons ingeschreven hebben hetzelfde gebelen en namlijk Ôé¼ 30.403,- per jaar. Mijn vriend en ik zijn snel gaan rekenen en over het jaar 2009 zitten we er ongeveer Ôé¼ 700,- boven.
Nu is mijn vraag of ├®├®n van jullie ervaring heeft met het kopen van een starterswoninge nieuwbouw project en hoe de grenzen elders in het land liggen. En of misschien een van jullie in een soort gelijke situatie tercht is gekomen en wat jullie toen gedaan hebben.
Mijn vriend en ik hopen er dus op dat de gemeente de grens niet al te letterlijk neemt.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Alix
keko
Berichten: 30
Lid geworden op: do 03 sep, 2009 10:34 am

Re: Starterswoningen

Bericht door keko »

Dit soort grenzen worden meestal heeeeel letterlijk genomen.
Neem een paar dagen onbetaald verlof op (bespreek de situatie desnoods met je werkgever) en tadaa je komt wel in aanmerking!
starter123
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 mar, 2010 7:40 pm

Re: Starterswoningen

Bericht door starter123 »

@Keko: verlof opnemen lijkt me niet echt een optie..:

1. Waarschijnlijk kijken ze naar je laatste jaaropgave (2009) en die krijg je natuurlijk niet meer omlaag.
2. Of ze kijken naar je huidige salarisstrookjes, en die zal waarschijnlijk zelfs nog hoger liggen dan 2009, dus dat wordt wel veel verlof.
axell
Berichten: 2
Lid geworden op: di 16 mar, 2010 3:00 pm

Re: Starterswoningen

Bericht door axell »

Bedankt voor de reacties.
Zoals het er nu voorstaat vragen ze inderdaad om gegevens over 2008 ├®n 2009. Beide moeten onder de grens liggen....
Het is nu maar hopen dat ze niet moeilijk doen over een paar honderd euro.
Plaats reactie