Huis nu kopen of afwachten?

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

andru
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 14 dec, 2012 5:59 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door andru »

dat zijn geen "gevoelens" maar simpele feiten. tekort van woningen was altijd, maar het was nooit de reden genoeg voor prijsstijging. Aleen de stijgende inkomen en economie was de motor. Dat zijn ook feiten, geen gevoelens. Kan makelijk zelf controleren, de historische data is er wel. Je kan simpelweg niet meer betalen als je minder geld gaat verdienen.
de enige kans dat ik zie is dat heleboel rijke chinezen massal naar NL komen en gaan alles kopen. Dan gaan de prijzen wel stijgen. :)
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door M_1 »

andru schreef:hoe langer je wacht, hoe groter het verlies wordt, (net als met KPN aandelen :) ). Dus het is of verlies of grotere verlies. Stiekem hopen die mensen dat de huizenprizen gaan wel opnieuw stijgen, zoals in 2004, maar het gaat niet gebeuren - kijk maar rond naar de economie. In 2004 was Philips nog sterk en vele andere bedrijven in NL. Nu Philips bestaat niet meer, bijna alle bedrijven of gesloten of naar andere landen vertrokken. Dus daar is geen motor meer die kan impulsje geven.
Groot verschil met bv. kpn aandelen is dat een huis ook een bepaalde intrinsieke waarde heeft en houdt. Zowel in de vorm van de materialen als in de vorm van de kosten om een huis te bouwen. Of in de huurprijzen van alternatieven. Er zit daarom een bepaalde bodem in de structurele prijs van huizen, anders dan bij aandelen. Een bodem die in de loop der tijd ook met de inflatie mee zal gaan. Je zult dan ook nooit 'pennystocks' hebben bij huizen.
Michel
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 4:54 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door Michel »

M_1 schreef:
andru schreef:hoe langer je wacht, hoe groter het verlies wordt, (net als met KPN aandelen :) ). Dus het is of verlies of grotere verlies. Stiekem hopen die mensen dat de huizenprizen gaan wel opnieuw stijgen, zoals in 2004, maar het gaat niet gebeuren - kijk maar rond naar de economie. In 2004 was Philips nog sterk en vele andere bedrijven in NL. Nu Philips bestaat niet meer, bijna alle bedrijven of gesloten of naar andere landen vertrokken. Dus daar is geen motor meer die kan impulsje geven.
Groot verschil met bv. kpn aandelen is dat een huis ook een bepaalde intrinsieke waarde heeft en houdt. Zowel in de vorm van de materialen als in de vorm van de kosten om een huis te bouwen. Of in de huurprijzen van alternatieven. Er zit daarom een bepaalde bodem in de structurele prijs van huizen, anders dan bij aandelen. Een bodem die in de loop der tijd ook met de inflatie mee zal gaan. Je zult dan ook nooit 'pennystocks' hebben bij huizen.
Helemaal mee eens. En als we even alle emotie eruit halen en het heel zakelijk benaderen.

Dat de woningmarkt in het slop zit heeft voor 90% te maken met de onzekerheid. Overigens wederom met dank aan de heer Blok voor het op slot gooien per 01-01-2013.
Als we puur kijken naar wat we maandelijks kwijt zijn aan een woning. Probeer eens een woning te huren.
Is een woning dan nog steeds te duur? Als ik kijk naar de huidige rentestanden en het feit dat er een kopersmarkt is dan vraag ik me af of het wel zo verstandig is om te wachten. Ik wou dat ik nu in de race voor een huis was. Dan had ik het wel geweten. Een woning dient alleen wel als woning benaderd te worden. Het is geen beleggingsobject.
Keessie
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 10 aug, 2012 6:41 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door Keessie »

Michel schreef: Das handig zo'n glazen bol. :wink:

Altijd heerlijk als Jan en Alleman lekker ongefundeerd van alles kunnen roepen gebasseerd op onderbuikgevoelens. :mrgreen:
Wie zegt dat de woningen nog veel meer gaan zakken. Lees dit eens : http://fd.nl/economie-politiek/columns/mathijs-bouman/ en dan het artikel koopmomentje op de huizenmarkt.
Volgens de woonbond hebben we toch meer dan genoeg huizen. http://www.woonbond.nl/nieuws/2775
Michel
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 4:54 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door Michel »

Keessie schreef:
Michel schreef: Das handig zo'n glazen bol. :wink:

Altijd heerlijk als Jan en Alleman lekker ongefundeerd van alles kunnen roepen gebasseerd op onderbuikgevoelens. :mrgreen:
Wie zegt dat de woningen nog veel meer gaan zakken. Lees dit eens : http://fd.nl/economie-politiek/columns/mathijs-bouman/ en dan het artikel koopmomentje op de huizenmarkt.
Volgens de woonbond hebben we toch meer dan genoeg huizen. http://www.woonbond.nl/nieuws/2775
Nee dat staat er niet. Er staan huizen leeg maar dat wil nog niet zeggen dat er genoeg huizen zijn. Schrijf je voor de gein eens in in Amsterdam en vraag hoe lang de wachtlijst is.
andru
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 14 dec, 2012 5:59 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door andru »

he? wat heeft de wachtlijst voor (blijkbaar goedkope sterk gesubsedeerde) huurwoningen heeft te maken met de aantaal van leegstaande woningen? En Amsterdam is niet specifiek voor de hele land.
Ik zie zelf in onze wijk dat 20% van de huurwoningen leeg zijn, en ook heleboel van koopwoningen leeg staan. En ons wijk is min of meer "populair".
"Stick to the facts". Woonbond heeft de feiten, ik zou eerder op die feiten kijken. Dus feitelijk tekort aan de woningen is veel kleiner dan de meneer van FD probeert te beweren.
Ik heb zelf net een woning gekocht voor 220, en ik weet dat de huizenprijzen gaan dalen, dus zou ik liever wachten, maar de renteaftrek is substantieel en die krijg ik nu,in plaats van een jaar wachten voor de prijzen te dalen en dan zowiezo 150 meer per maand (met mindere renteaftrek) betalen. Ik huur nu voor 900 p/m (prive) en dat is zo'n 10000 p/j weggegooide geld, dus als de prijs daalt met 10000, ben ik nog steeds voordeliger. Denk ik :roll: :?:
Michel
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 4:54 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door Michel »

andru schreef:he? wat heeft de wachtlijst voor (blijkbaar goedkope sterk gesubsedeerde) huurwoningen heeft te maken met de aantaal van leegstaande woningen? En Amsterdam is niet specifiek voor de hele land.
Ik zie zelf in onze wijk dat 20% van de huurwoningen leeg zijn, en ook heleboel van koopwoningen leeg staan. En ons wijk is min of meer "populair".
"Stick to the facts". Woonbond heeft de feiten, ik zou eerder op die feiten kijken. Dus feitelijk tekort aan de woningen is veel kleiner dan de meneer van FD probeert te beweren.
Ik heb zelf net een woning gekocht voor 220, en ik weet dat de huizenprijzen gaan dalen, dus zou ik liever wachten, maar de renteaftrek is substantieel en die krijg ik nu,in plaats van een jaar wachten voor de prijzen te dalen en dan zowiezo 150 meer per maand (met mindere renteaftrek) betalen. Ik huur nu voor 900 p/m (prive) en dat is zo'n 10000 p/j weggegooide geld, dus als de prijs daalt met 10000, ben ik nog steeds voordeliger. Denk ik :roll: :?:
Lees nu nog eens je reactie terug en dan mijn reactie.

Ps ik beperk me tot de feiten. Je moet je afvragen wie welke belangen heeft.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door M_1 »

andru schreef:"Stick to the facts". Woonbond heeft de feiten, ik zou eerder op die feiten kijken. Dus feitelijk tekort aan de woningen is veel kleiner dan de meneer van FD probeert te beweren.
Even een simpele rekensom. Gemiddeld zullen mensen zo grofweg eens in de 100 maanden verhuizen. Zeker bij huurwoningen is de overdracht vaak de eerste van de maand. Als bewoner A bijvoorbeeld in december een nieuwe woning krijgt, dan zal hij in decembert ook nog zijn oude woning hebben. Dus een maand lang twee woningen. Ook bij koopwoningen zit je in de periode van de verhuizing algauw een maand met een dubbeled woning. Maar vaak wil je ook wat opknappen of verbouwen en zit je dus zo een paar maanden tot een half jaar met twee woningen. Dan heb ik het nog niet eens over renovatieprojecten.

Dus in een ideale markt, waar iedereen (verkoper en verhuuder) zijn huis meteen de maand nadat het vrij zou komen weer zou kunnen verkopen of verhuren, zou je al een paar procent leegstand/onbewoonde woningen hebben.

In het artikel van de woonbond staat ondermeer dat er een groot aantal voor bewoning geschikte ruimtes min of meer bewust leeg staat. Het gaat dan o.a. over woningen die als recreatiewoning worden gebruikt en over woningen boven winkels. Die zijn niet of lastig te verkopen of te verhuren. (En worden vaak ook als opslagruimte gebruikt). Als je de bewust niet bewoonde woningen niet zou meerekenen, dan kom je waarschijnlijk eng dicht bij de minimale paar procent leegstand die je moet hebben om te kunnen verhuizen en verbouwen. Dus ondanks dat er behoorlijke verschillen zijn tussen wat er wordt aangeboden en wat er wordt gevraagd, is de huidige leegstand niet heel veel hoger dan het minimum.
Moesker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 jan, 2011 8:33 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door Moesker »

M_1 schreef:Maar er is ook een grote groep mensen die simpelweg niet k├║nnen dalen, omdat ze dan met een restschuld achterblijven die ze niet kunnen financieren. Dan is de enige keus dus blijven wachten op betere tijden en de schuld proberen te verkleinen.
Iedereen kan dalen, ook een restschuld is te financieren en als dit echt niet mogelijk is, laat je jezelf in drie jaar in de schuldsanering schuldenvrij verklaren. Ik ken mensen die op deze wijze Ôé¼80.000 is kwijtgescholden.
Michel schreef:Das handig zo'n glazen bol. :wink: Altijd heerlijk als Jan en Alleman lekker ongefundeerd van alles kunnen roepen gebasseerd op onderbuikgevoelens. :mrgreen: Wie zegt dat de woningen nog veel meer gaan zakken.
Nou deze onderbuik dus:
De Nederlandse Bank voorspelt +100.000 werklozen en een daling van de huizenprijzen in 2013 en 2014.
De Rabobank voorspelt -7% van de huizenprijzen in 2013.
De ING voorspelt -7% in 2013 en nog eens -5% in 2014.
SNS Reaal voorspelt dat er nog 20% van de huizenprijzen af zal gaan.
Michel schreef:Dat de woningmarkt in het slop zit heeft voor 90% te maken met de onzekerheid. Overigens wederom met dank aan de heer Blok voor het op slot gooien per 01-01-2013.
Hier wordt precies weer dat toverwoord onzekerheid gebruikt. Onzekerheid heeft er weinig mee te maken. Het gaat om duurzame betaalbaarheid. En stel dat het toch onzekerheid is: Hoeveel meer zekerheid wil je nou hebben met die nieuwe hypotheekmaatregelen die in 2013 ingaan? Iedereen weet waar hij of zij aan toe is nu. Weg onzekerheid. En h├® heel raar, de huizenprijzen blijven dalen?!
Duurzame betaalbaarheid, daar gaat het om.
Michel schreef:Is een woning dan nog steeds te duur? Als ik kijk naar de huidige rentestanden en het feit dat er een kopersmarkt is dan vraag ik me af of het wel zo verstandig is om te wachten. Ik wou dat ik nu in de race voor een huis was. Dan had ik het wel geweten. Een woning dient alleen wel als woning benaderd te worden. Het is geen beleggingsobject.
Daar komen de rentestanden weer de hoek om kijken. Tenzij je voor 30 jaar je de rente vastlegt, heb je als je rentevaste periode afloopt (gemiddeld in NL na 5-10 jaar) alsnog de molensteen om je nek als je een hogere rente gewoon niet kan betalen.

En niemand heeft een glazen bol (alhoewel ik hier al twee jaar het gelijk aan mijn kant heb gehad), maar ik zie niet in waarom je NU een huis zou willen kopen. Ik zie in Nederland in 2013 70% van alle seinen op rood staan en die duiden op een verdere daling van de huizenprijzen. Of die net zo fors is als dit jaar moet ik nog zien. Voorspellingen van CPB, CBS en de banken zaten er vroeger ook flink naast dus gezond verstand is geboden.
We zijn een open economie, produceren weinig en ijlen dus altijd na op de wereldeconomie. Als er dus al wat licht aan de horizon is, zal dit pas in 2014 plaatsvinden.
Keessie
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 10 aug, 2012 6:41 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door Keessie »

Michel schreef: Schrijf je voor de gein eens in in Amsterdam en vraag hoe lang de wachtlijst is.
Ondanks dat de woningverkopen met 24% zijn gedaald in Amsterdam t.o.v. 2010, zijn er nog steeds voldoende huizen te huur. Waarom zou ik me inschrijven? Als ik op huurwoningen zoek in Amsterdam, krijg ik ruim 2.000 resultaten. Zo slecht is het dan toch niet gesteld in Amsterdam op de huurmarkt?

http://www.huurwoningen.nl/in/amsterdam/
Michel
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 4:54 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door Michel »

Keessie schreef:
Michel schreef: Schrijf je voor de gein eens in in Amsterdam en vraag hoe lang de wachtlijst is.
Ondanks dat de woningverkopen met 24% zijn gedaald in Amsterdam t.o.v. 2010, zijn er nog steeds voldoende huizen te huur. Waarom zou ik me inschrijven? Als ik op huurwoningen zoek in Amsterdam, krijg ik ruim 2.000 resultaten. Zo slecht is het dan toch niet gesteld in Amsterdam op de huurmarkt?

http://www.huurwoningen.nl/in/amsterdam/
Nee hoor valt best mee. Ga jij maar lekker vrije sector huren. Of ga jij een leuke eensgezinswoning voor een redelijke prijs vinden. En dan wel 1 met dubbele beglazing en fatsoenlijke isolatie. Succes!!!

Edit: grappig de link die jij erbij zet heeft als goedkoopste huur 1350 euro en het gemiddelde is grofweg genomen op pagina 1 ruim 2200,00. Per maand wel te verstaan.
Moesker schreef:
M_1 schreef:Maar er is ook een grote groep mensen die simpelweg niet k├║nnen dalen, omdat ze dan met een restschuld achterblijven die ze niet kunnen financieren. Dan is de enige keus dus blijven wachten op betere tijden en de schuld proberen te verkleinen.
Iedereen kan dalen, ook een restschuld is te financieren en als dit echt niet mogelijk is, laat je jezelf in drie jaar in de schuldsanering schuldenvrij verklaren. Ik ken mensen die op deze wijze Ôé¼80.000 is kwijtgescholden.

.
En die mensen wonen nu in een kartonnen doos??? Als dit je beeld is van de huidige wereld dan kan ik je vertellen dat deze redelijk verknipt is. Die mensen moeten ook nu wonen en nadat de schuldsanering voorbij is. Maar ja iedereen kent altijd wel mensen van horen zeggen........... Want een vriend van een vriend en daar weer een vriendin van heeft een goedkope hypotheek...................
Moesker schreef:
Michel schreef:Das handig zo'n glazen bol. :wink: Altijd heerlijk als Jan en Alleman lekker ongefundeerd van alles kunnen roepen gebasseerd op onderbuikgevoelens. :mrgreen: Wie zegt dat de woningen nog veel meer gaan zakken.
Nou deze onderbuik dus:
De Nederlandse Bank voorspelt +100.000 werklozen en een daling van de huizenprijzen in 2013 en 2014.
De Rabobank voorspelt -7% van de huizenprijzen in 2013.
De ING voorspelt -7% in 2013 en nog eens -5% in 2014.
SNS Reaal voorspelt dat er nog 20% van de huizenprijzen af zal gaan.

.
Ja en SNS dacht ook dat SNS proprty finance een doorslaand succes zou worden. Zoals ik al zei wel even kijken wie welke belangen behartigt.
Moesker schreef:
Michel schreef:Dat de woningmarkt in het slop zit heeft voor 90% te maken met de onzekerheid. Overigens wederom met dank aan de heer Blok voor het op slot gooien per 01-01-2013.
Hier wordt precies weer dat toverwoord onzekerheid gebruikt. Onzekerheid heeft er weinig mee te maken. Het gaat om duurzame betaalbaarheid. En stel dat het toch onzekerheid is: Hoeveel meer zekerheid wil je nou hebben met die nieuwe hypotheekmaatregelen die in 2013 ingaan? Iedereen weet waar hij of zij aan toe is nu. Weg onzekerheid. En h├® heel raar, de huizenprijzen blijven dalen?!
Duurzame betaalbaarheid, daar gaat het om.
Michel schreef:Is een woning dan nog steeds te duur? Als ik kijk naar de huidige rentestanden en het feit dat er een kopersmarkt is dan vraag ik me af of het wel zo verstandig is om te wachten. Ik wou dat ik nu in de race voor een huis was. Dan had ik het wel geweten. Een woning dient alleen wel als woning benaderd te worden. Het is geen beleggingsobject.
Daar komen de rentestanden weer de hoek om kijken. Tenzij je voor 30 jaar je de rente vastlegt, heb je als je rentevaste periode afloopt (gemiddeld in NL na 5-10 jaar) alsnog de molensteen om je nek als je een hogere rente gewoon niet kan betalen.

En niemand heeft een glazen bol (alhoewel ik hier al twee jaar het gelijk aan mijn kant heb gehad), maar ik zie niet in waarom je NU een huis zou willen kopen. Ik zie in Nederland in 2013 70% van alle seinen op rood staan en die duiden op een verdere daling van de huizenprijzen. Of die net zo fors is als dit jaar moet ik nog zien. Voorspellingen van CPB, CBS en de banken zaten er vroeger ook flink naast dus gezond verstand is geboden.
We zijn een open economie, produceren weinig en ijlen dus altijd na op de wereldeconomie. Als er dus al wat licht aan de horizon is, zal dit pas in 2014 plaatsvinden.
Och wat dapper. Ik roep al 5 jaar dat we in een crisis zitten. Niet echt een prestatie talent. Maar nog even on topic. Of de huren de komende 10 jaar wel hetzelfde blijven? Ga toch fietsen met je molensteen. Als je een hogere rente niet kan betalen na 10 jaar heb je of zelf iets verkeerds gedaan of je hebt niet goed opgelet dat je een hypotheek afsloot.
andru
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 14 dec, 2012 5:59 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door andru »

Laten wij eens naar positieve ontwikkelen kijken:
1) huizenprijzen in VS stijgen. :)
2) ik heb een huis gekocht :)
3) sheefhuurders worden hard(er) aangepakt (hoop ik, tenminste)
4) woning corporaties zijn in problemen, mischien lijdt het tot snellere huurprijsstijging?

1) Ik heb geen idee waarum. Ik denk dat alle economen zijn verbaasd, omdat niemand heeft voorspeld dat de huizenprizen in VS gaan stijgen. Een raadsel.
2) Ik weet zeker dat prijzen gaan dalen, maar toch heb ik woning gekocht. Bottom line is dat na 10 jaar huren in dezelfde stadt ben ik helemaal zat. En, ik ga per maand iets minder betalen, tenminste erste jaren (hoop ik)
Moesker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 jan, 2011 8:33 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door Moesker »

Michel schreef:En die mensen wonen nu in een kartonnen doos??? Als dit je beeld is van de huidige wereld dan kan ik je vertellen dat deze redelijk verknipt is. Die mensen moeten ook nu wonen en nadat de schuldsanering voorbij is. Maar ja iedereen kent altijd wel mensen van horen zeggen........... Want een vriend van een vriend en daar weer een vriendin van heeft een goedkope hypotheek....................
Verknipt beeld? Van horen zeggen? Ik begrijp je niet helemaal vrees ik. Die mensen met die grote restschuld zijn in een sociale huurwoning en in de schuldsanering beland, wat is daar zo bijzonder aan? Nee, je hebt het niet meer voor het uitzoeken en je zit al relatief snel in een appartement op een ongewilde plek van een grote stad, maar in een kartonnen doos hoeft echt niet hoor.
Michel schreef:Och wat dapper. Ik roep al 5 jaar dat we in een crisis zitten. Niet echt een prestatie talent. Maar nog even on topic. Of de huren de komende 10 jaar wel hetzelfde blijven? Ga toch fietsen met je molensteen. Als je een hogere rente niet kan betalen na 10 jaar heb je of zelf iets verkeerds gedaan of je hebt niet goed opgelet dat je een hypotheek afsloot.
Ik met het helemaal met je eens dat we sinds 2007/2008 in een crisis zijn beland en dat deze nog steeds voortduurt. Alleen manifesteert het zich nu pas goed in Nederland. Nu pas worden we echt geconfronteerd met een situatie zonder noemenswaardige economische groei en oplopende werkloosheid.
Daarom begrijp ik je verwijzing naar die molensteen niet. Mensen gaan vaak financiele overeenkomsten aan op basis van hun huidige situatie en hopen dat bij het oversluiten over 10 jaar, dat ze wat meer verdienen. Daarbij zijn een hoop mensen financieel all-in gegaan om een huis te kunnen kopen. Bij langdurige economische stagnatie en sowieso in het leven, kan je na 10 jaar ineens voor vervelende verassingen komen te staan als blijkt dat je honderen euro's per maand meer moet gaan betalen.
andru schreef:Laten wij eens naar positieve ontwikkelen kijken:
1) huizenprijzen in VS stijgen. :)
2) ik heb een huis gekocht :)
3) sheefhuurders worden hard(er) aangepakt (hoop ik, tenminste)
4) woning corporaties zijn in problemen, mischien lijdt het tot snellere huurprijsstijging?

1) Ik heb geen idee waarum. Ik denk dat alle economen zijn verbaasd, omdat niemand heeft voorspeld dat de huizenprizen in VS gaan stijgen. Een raadsel.
2) Ik weet zeker dat prijzen gaan dalen, maar toch heb ik woning gekocht. Bottom line is dat na 10 jaar huren in dezelfde stadt ben ik helemaal zat. En, ik ga per maand iets minder betalen, tenminste erste jaren (hoop ik)
Economische lichtpuntjes komen inderdaad uit de VS tegenwoordig. Maar die hebben er ook iets van 800 miljard tegen aan gegooid met hun stimuleringspakket, dus dat heeft altijd wel wat effect. Toch gaan die inderdaad voor een wat positiever 2013 zorgen denk ik.

Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Onder de oude voorwaarden nog? Mag ik vragen hoeveel procent je onder de vraagprijs bent uitgekomen?
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door SimpleMind »

Moesker schreef:
Mag ik vragen hoeveel procent je onder de vraagprijs bent uitgekomen?
Als dat het criterium wordt voor een goede deal zijn we flink afgedwaald vrees ik. Bij mij krijg je dan gewoon 50% korting op de dubbele vraagprijs... :mrgreen:
Keessie
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 10 aug, 2012 6:41 pm

Re: Huis nu kopen of afwachten?

Bericht door Keessie »

Michel schreef:Nee hoor valt best mee. Ga jij maar lekker vrije sector huren. Of ga jij een leuke eensgezinswoning voor een redelijke prijs vinden. En dan wel 1 met dubbele beglazing en fatsoenlijke isolatie. Succes!!!

Edit: grappig de link die jij erbij zet heeft als goedkoopste huur 1350 euro en het gemiddelde is grofweg genomen op pagina 1 ruim 2200,00. Per maand wel te verstaan.
Grappig is dat landelijk 700.000 huishoudens liever huren dan kopen, maar dit niet voor Amsterdam blijkt te gelden gezien het grote aantal woningen dat te huur staat. Als je daar de te koop staande woningen bij optelt heb je de keuze uit bijna 10.000 woningen zonder de sociale sector lastig te vallen!

De vrije sector te duur? Sinds Nederland ziel en zaligheid aan Europa heeft verkocht, is dit de prijs die je betaald als je meer dan 34.000 bruto verdient. In onze gemeente worden bij beschikbare woningen in de sociale huursector twee prijzen weergegeven. Verdien je meer dan Ôé¼ 34.000 betaal je gemiddeld Ôé¼175 in de maand meer, daarmee wordt een simpele tussenwoning ook Ôé¼700 in de maand.

Als jij er prijs opstelt dat ik 'n betaalbare woning voor je zoek op huurwoningen.nl?

Nico Snijdersstraat - Amsterdam
Ôé¼ 832,- per maand
4 kamers (3 slaapkamers)

http://www.huurwoningen.nl/foto/amsterd ... ersstraat/
Plaats reactie