Openingsbod?

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Sander77

Openingsbod?

Bericht door Sander77 »

Wil een eerste bod gaan doen op een huis. Vraagprijs 174.000 euro.

- tussenwoning
- Bouwjaar 1994
- Luxe inbouwkeuken met gaskookplaat, oven, vaatwasser, koelkast. (2003)
- Badkamer voorzien van ligbad annex douche, 2e toilet en wastafel, geheel tot boven aan betegeld
- De woning is keurig onderhouden en voorzien van dubbele beglazing
- Inhoud 375 m3
- Perceelsgrootte 141 m┬▓.

De huidige bewoners hebben dit huis gekocht voor omgerekend 91.000 euro in 1998 volgens het kadaster.
Wat is een goed of reeël openingsbod?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Openingsbod?

Bericht door rambagts »

Staan er nog meer soortgelijke huizen te koop in die straat of wijk? Als er veel te koop staat is het wat gemakkelijker om te pingelen. Je kunt ook bij kadaster nagaan of er recentelijk nog andere huizen in de straat of wijk zijn verkocht. Hoe lang staat het al te koop? Als je geen info kunt vinden op kadaster en als er ook geen andere identieke woningen te koop staan zou ik een aankoopmakelaar inschakelen. Kost ca 1000 euro maar als hij er 10.000 -15.000 vanaf krijgt is het snel terugverdient.
Sander77

Re: Openingsbod?

Bericht door Sander77 »

Dank voor je reactie. Er staan in deze straat nog 2 soortgelijke woningen te koop, ruim een half jaar zelfs. Deze staat korter te koop maar vind ik persoonlijk de mooiste qua alles. De andere 2 staan op 174 en 169 te koop. Die 10 moet er minstens af. Er is meer in het leven dan een huis he :D
Maar qua openingsbod?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Openingsbod?

Bericht door rambagts »

Bied 155 en wacht dan reactie af. Omhoog kan altijd nog. Staat het huis al leeg of is het nog bewoond. Als het al leeg staat zitten de vorige bewoners misschien met dubbel woonlasten waar ze snel vanaf willen. Dan zou je 149 kunnen proberen.
Sander77

Re: Openingsbod?

Bericht door Sander77 »

Nee huidige bewoners wonen er nog. Zat zelf aan 152 half te denken. Het is een ouder echtpaar dat ri het centrum wil van de kleine stad waar ik woon. Een app. of seniorenwoning misschien wel. Wonen er al bijna 11 jaar....
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Openingsbod?

Bericht door rambagts »

152 of 155 maakt weinig uit. Bied maar 152 en wacht dan maar af. Probeer wat argumenten te vinden om je bod te onderbouwen.
Houston
Berichten: 1379
Lid geworden op: do 11 dec, 2008 10:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Openingsbod?

Bericht door Houston »

Zonder het huis, de buurt, de staat van onderhoud etc te kennen is er volgens mij geen zinnig advies te geven over een al dan niet goed bod. Wat mij betreft zou 152 al veel te hoog kunnen zijn. Laat het pand taxeren of neem je eigen makelaar mee als je over dit soort zaken twijfelt!
Gebruikersavatar
MaaikeB
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 20 feb, 2008 5:27 pm

Re: Openingsbod?

Bericht door MaaikeB »

Zeker niet zonder verdere informatie zo'n bod doen. Sommige verkopers vragen, ook in de huidige markt, veel te veel en hopen dat er iemand langskomt die zomaar 10% eronder biedt, dan hebben ze alsnog een leuke prijs. Je moet echt wel een beetje weten wat het pand waard is.
mcloud
Berichten: 147
Lid geworden op: di 14 aug, 2007 2:59 pm

Re: Openingsbod?

Bericht door mcloud »

De enige tip die ik kan geven is laag bieden, hoger kan altijd nog :) je bod omlaag brengen is lastiger.

Ga gerust nog eens kijken en kraak alles af wat los en vast zit, laat een bouwtechnische keuring uitvoeren (je zal je verbazen wat dat opleverd)
good luck en suc6
Plaats reactie