starters woningmarkt

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Gast

starters woningmarkt

Bericht door Gast »

:cry: Het is te gek voor woorden je komt wel in aanmerking voor een huurhuis van 550 euro per maand ,maar als je een huis wil kopen van 164000 euro en je komt dan op een aflossing van LET OP:: 358 euro netto per maand dan geven de banken je geen geld. Dit is maar weer duidelijk dat je in nederland bent overgeleverd aan de wolven schandalig gewoon. de banken het zijn in mijn ogen gewoon dieven van de maatschappij.
d-mennes

Re: starters woningmarkt

Bericht door d-mennes »

Anonymous schreef::cry: Het is te gek voor woorden je komt wel in aanmerking voor een huurhuis van 550 euro per maand ,maar als je een huis wil kopen van 164000 euro en je komt dan op een aflossing van LET OP:: 358 euro netto per maand dan geven de banken je geen geld. Dit is maar weer duidelijk dat je in nederland bent overgeleverd aan de wolven schandalig gewoon. de banken het zijn in mijn ogen gewoon dieven van de maatschappij.
Gast

Bericht door Gast »

Zowieso is die hele klote starters zooi veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur.
Ik ben 20 en ben genoodzaakt om op mn zelf te gaan.
Sociale huur duurt voor mij te lang.
En ik kan maar 110.000 lenen bij een bank.
Enige optie is om me blauw te betalen aan particulier huren!!
Als ik al wat vind!!!
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: starters woningmarkt

Bericht door Cnorretje »

Anonymous schreef::cry: Het is te gek voor woorden je komt wel in aanmerking voor een huurhuis van 550 euro per maand ,maar als je een huis wil kopen van 164000 euro en je komt dan op een aflossing van LET OP:: 358 euro netto per maand dan geven de banken je geen geld. Dit is maar weer duidelijk dat je in nederland bent overgeleverd aan de wolven schandalig gewoon. de banken het zijn in mijn ogen gewoon dieven van de maatschappij.
Wanneer je koopt voor 164.000 k.k. (?) dan ga je toch echt niet aan die 358 netto per maand komen. Ligt in de buurt van de 500. Tenzij je natuurlijk in aanmerking komt voor koopsubsidie.

Maar vermeld eens op het forum wat je bruto jaarinkomen is en hoe het is samengesteld en we kunnen er eens naar kijken.
Jeffrey20703
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 dec, 2007 11:58 pm

Starterwoning

Bericht door Jeffrey20703 »

Het klopt wel van ongeveer die 500 euro maar dan moet je alsnog alles verzekeren en dergelijke,
Heb je daar wel eens over nagedacht.
Gebruikersavatar
Tjeerd.B
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 sep, 2007 4:42 pm
Contacteer:

Bericht door Tjeerd.B »

Inderdaad.
Even zonder onderstaande superlatieven, maar het is inderdaad raar dat je wel in staat wordt geacht om een hoge particuliere huur te betalen, en niet een mogelijk lagere hypotheek.

Anonymous schreef:Zowieso is die hele klote starters zooi veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur.
Ik ben 20 en ben genoodzaakt om op mn zelf te gaan.
Sociale huur duurt voor mij te lang.
En ik kan maar 110.000 lenen bij een bank.
Enige optie is om me blauw te betalen aan particulier huren!!
Als ik al wat vind!!!
Sjors

Bericht door Sjors »

Vergelijking is niet helemaal juist, bij een koop huis heb je bijkomende kosten welke een huurder niet heeft

Vergeet niet dat er meer kosten zijn als de hypotheek
maandelijkse lasten
1 hypotheek
2 Rioolrechten
3 Opstalverzekering
4 OZB eigenaren
5 Waterbeheer
6 Onderhoudspotje
Gast

Re: starters woningmarkt

Bericht door Gast »

Ben ik met je eens, kopen is lastig huren ook want je zit met wachttijden..
Zelf het geluk dat ik met mijn job een leuk salaris scoor waarmee ik een eengezins woning in mijn eentje kon kopen...

Blijft lastig, als je wilt kopen surf dan her en der eens op internet een leuke site die ik tegen kwam [url]
want kopen brengt ook wat zorgen met zich mee.

Bericht aangepast. Spammen niet toegestaan.
Zie forumregels.
Tukker
Aniceguy

Re: starters woningmarkt

Bericht door Aniceguy »

Gast schreef::cry: Het is te gek voor woorden je komt wel in aanmerking voor een huurhuis van 550 euro per maand ,maar als je een huis wil kopen van 164000 euro en je komt dan op een aflossing van LET OP:: 358 euro netto per maand dan geven de banken je geen geld. Dit is maar weer duidelijk dat je in nederland bent overgeleverd aan de wolven schandalig gewoon. de banken het zijn in mijn ogen gewoon dieven van de maatschappij.
Draai het om. Dat je wel voor e 550 kunt huren, dat is misschien vreemd...

Maar het gaat uiteindelijk om de grootte van de schuld en deels de maandlast. Als jij een huis van e 164000 koopt, heb je een hypo nodig van zo'n e 190.000,-. Als je om welke reden dan ook niet meer betaalt en je huis moet gedwongen in de verkoop dan levert je huis misschien e 140000 op (noodgedwongen verkoop = slechte prijs). Resteert in dit voorbeeld e 50.000,- schuld!!! Probeer die schuld maar een te krijgen met een huurhuis van e 550 per maand.
meerdre
Berichten: 110
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 2:32 pm

Re: starters woningmarkt

Bericht door meerdre »

Wel gedeeltelijk kan ik wel met de topic starter meegaan. Ik ken heel veel mensen die hetzelfde 'probleem' hebben.

Betalen al jaren netjes 800 euro huur EX gas/water/electra En een fatsoenlijk bedrag hypotheken zodat je netto zeg 700 euro kwijt bent is bijna onmogelijk...Banken willen gewoon zoooooooooooooveeeeeeeeeeeeel zekerheid.

Maar eigenlijk is het probleem natuurlijk dat er te weinig huurwoningen op de markt zijn via de woningbouw.Voor een leuke eensgezinswoning moet je hier bijna 5-10 jaar in de wacht...
meerdre
Berichten: 110
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 2:32 pm

Re: starters woningmarkt

Bericht door meerdre »

Niet op de datum gelet nee:) Zag hem ineens bovenaan staan, vandaar...
Op zich nog steeds wel een actueel topic. Maar gezien de huidige situatie van de banken verwacht ik niet echt een snelle verandering.
fransjan
Berichten: 5368
Lid geworden op: do 10 apr, 2008 11:45 am
Locatie: midden nederland

Re: starters woningmarkt

Bericht door fransjan »

een starter zijn ,is niet anders als 20 jaar geleden ,ook dezelfde problemen ,terwijl men tegenwoordig toch veel meer mogelijkheden om te financieren

jaarcontracten ,flexwerkers en niet te vergeten koopsubsidie en startersleningen ,borgstelling etc ..

feit is natuurlijk ,dat men de lat vaak te hoog legt ,men wil het liefste meteen een eengezinswoning ,terwijl men 20 jaar gelden genoegen nam met een klein appartmentje en zelf ging sparen ..

geeft niks ,maar de banken zijn nog steeds heel gemakkelijk qua verstrekking ,dus het probleem ligt bij het inkomen van de klanten of te hoge eisen ..
vastgoedzeepbel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 mei, 2008 7:26 am

Re: starters woningmarkt

Bericht door vastgoedzeepbel »

Inmiddels is de markt geheel vastgelopen en is het wachten op een prijs correctie. Ik denk dat deze te versnellen is door als starter nu gewoon een jaartje te wachten.(massaal)
Het vertrouwen in de huizenmarkt daalt enorm snel. Na het woekerpolissen schandaal zijn er veel mensen achter gekomen hoe banken werken.
Zoek maar eens op youtube naar huizenmarkt!

Succes!
Plaats reactie