wat te doen/wat vinden jullie

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

lia

wat te doen/wat vinden jullie

Bericht door lia »

Sinds 3 maanden hebben wij een appartement in Tilburg te koop staan (iemand nog interesse :D ) en vanaf het begin was er veel belangstelling met gemiddeld een kijker per week maar helaas heeft dit nog niet tot biedingen geleid terwijl iedereen enthousiast aldus de makelaar. Hebben jullie wellicht nog tips waar ik aan moet denken of zaken die anders moeten want begin nu toch wel een beetje moedeloos van te worden. Zou het dan toch aan de geluiden in de markt liggen en de hoge hypotheek rentes?

Ik zit nu te denken aan evt de prijs verlagen maar is dat niet te vroeg en geef je daarmee niet een verkeerd signaal af? Ik wil binnenkort het gesprek aan gaan met de makelaar maar graag jullie gedachten.

Ik weet niet precies hoe ik een link neer kan zetten dus doe even gekopieerd en dan kan deze in de adresbalk geplakt worden. link verwijderd door Steven op verzoek van lia

Alvast dank voor jullie hulp en reactie
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: wat te doen/wat vinden jullie

Bericht door Cnorretje »

Allereerst zou je in de verkooptekst melding kunnen maken van het feit dat deze woning (onder voorwaarden) te financieren is met Koopsubsidie. De prijs laten zakken in dit stadium lijkt me wat al te voorbarig mits de huidige vraagprijs een reële is natuurlijk.

Daarnaast zou ik die foto met de parkeerplaatsen eraf laten halen.
mcloud
Berichten: 147
Lid geworden op: di 14 aug, 2007 2:59 pm

Re: wat te doen/wat vinden jullie

Bericht door mcloud »

Bij ons hielp het vermelden van TOPHUIS , hierdoor kregen wij veel meer belangstelling
en uiteindelijk ook een kopert :idea:
lia

Re: wat te doen/wat vinden jullie

Bericht door lia »

dank voor jullie reacties en ik zal een en ander nog maar eens met de makelaar bespreken. Ik weet ook wel dat 3 maanden nog niet zo lang is in de huidige tijd maar als je al 20 kijkers hebt gehad die enthousiast zijn en ook niet aangeven dat de prijs te hoog is of wat dan ook ga je je afvragen wat er dan fout is.

(Steven dank voor het verwijderen van de link)
Rudi

Re: wat te doen/wat vinden jullie

Bericht door Rudi »

Gewoon rustig blijven. Kijkers zijn niet altijd kopers. Soms zitten daar maar twee potentiele kopers tussen. Met de prijs zakken moet je pas na 12 maanden gaan overwegen. Zoek eens goed uit bij de makelaar wat de reden kan zijn van het afhaken. De makelaar moet daar onderzoek naar doen. Kopers kijken nu veel langer de kat uit de boom ze hebben tenslotte ook veel meer keus en ze twijfelen ook meer. (financiering/ negatief nieuws huizenmarkt etc.) Soms kan een likje verf of verandering van de inrichting mensen anders doen kijken.
Succes !! :roll:
even kijken

Re: wat te doen/wat vinden jullie

Bericht door even kijken »

Het hangt er vanaf hoe graag je het kwijt wil en wat je denkt wat de huizenprijzen gaan doen.

Ik woon zelf ook in Tilburg. Volgens mij zijn de huizenprijzen in Tilburg al een beetje aan het dalen en ik verwacht dat de prijzen verder dalen (dat lijkt me een logisch effect van de stijging van de hypotheekrente), ook afhankelijk van de prijscategorie waarin je zit.
In Tilburg worden veel appartementen bijgebouwd, dus dat heeft naast de algemene tendens die ik meen te zien nog een extra concurrerend en drukkend effect.

Van de andere kant, als je de tijd hebt en je hebt (enthousiaste) kijkers, dan kun je ook gewoon nog even wachten.

Link weggehaald door Steven.Gelieve niet spammen
Miss-X
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 10 sep, 2008 8:50 pm

Re: wat te doen/wat vinden jullie

Bericht door Miss-X »

Poeh, het naast een stukje marketing ook echt een stukje geluk. Ik woon in een appartementencomplex waar redelijk veel te koop staat. Het is een gebouw uit de jaren '60 met nog een aantal appartementen die uit de verhuur verkocht worden voor een lage prijs maar ook een slecht afwerkingsniveau.
Ik heb helaas mijn appartement te duur gekocht waardoor ik 'm nu vrij duur te koop heb gezet. Ik ben gaan zoeken naar appartementen met een vergelijkbaar afwerkingsniveau en ben net een stapje onder hun prijs gaan zitten. 2 deuren links van me staat al 4 jaar te koop voor belachelijk weinig geld, 2 deuren rechts van me staat 1 maand langer te koop dan ik (juni) maar deze is weer duurder. Gezien de huizenmarkt leek het ons medio augustus beter om het appartement toch maar uit de verkoop te halen en het volgend jaar nog eens te proberen. Diezelfde week kwam er 1 (de eerste!) kijker en diezelfde dag was het verkocht. Daar hebben we echt geluk mee gehad!

Bijkomend nadeel (offtopic) is dat we nu problemen krijgen met een nieuwe hypotheek maar daar ga ik in dit topic even niet verder op door.
Plaats reactie