ontbindende voorwaarden

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

zuster E

ontbindende voorwaarden

Bericht door zuster E »

We zijn bezig met het onderhandelen over een nieuwe woning. Dit huis staat al meer dan een jaar te koop...de huidige bewoners zijn verhuisklaar voor hun nieuwe woning ( sinds nov 2007 hebben zij dubbele woonlasten). Vraagprijs was 375000. Nu zijn ze akkoord met ons bod van 340000 euro ( volgens de makelaar is deze koopsom beneden de executiewaarde), maar dan mogen er geen ontbindende voorwaarden van financiering in het koopcontract worden opgenomen en moeten we er in juli/ augustus al in. Zelf hebben we ook een koopwoning ( wel courant). Wat zijn jullie meningen daarover.

groeten van zuster E
Gebruikersavatar
MaaikeB
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 20 feb, 2008 5:27 pm

Re: ontbindende voorwaarden

Bericht door MaaikeB »

Mijn idee:
Gewoon ontbindende voorwaarden laten opnemen. Je kan jezelf enorm in de problemen brengen als je de financiering niet zou rondkrijgen. En de kans lijkt me aanwezig dat ze dan nog steeds akkoord gaan. Ze willen het kennelijk erg graag snel kwijt. Ze proberen dit, maar zijn nou niet bepaald in de beste positie om eisen te stellen.

Tenzij je natuurlijk al 100% zeker weet dat die hypotheek tijdig rondkomt en het huis het waard is. Maar ik zou het niet doen.
meerdre
Berichten: 110
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 2:32 pm

Re: ontbindende voorwaarden

Bericht door meerdre »

Ik zou het NOOIT doen.
Zelfde situatie gehad. En de mensen hapten toch, want er waren geen andere kijkers(ja die waren er wel natuurlijk ugh ugh)

Snap wel dat ze het snel willen regelen overigens. En wie zegt dat het lager is dan de EW waarde? De verkopend makelaar? Lijkt mij wederom stug nl ;-)
Patricia21

Re: ontbindende voorwaarden

Bericht door Patricia21 »

Hallo, ik heb even een vraag. Mijn vader wil een huis kopen maar wil als ontbindende voorwaarden in het koopcontract laten opnemen dat mocht hij overlijden (in de periode van het koopcontract tot de levering) dat zijn erfgenamen het koopcontract zonder nader everplichtingen kunnen ontbinden. Is dit mogelijk??

Alvast bedankt.
Plaats reactie