Aankopen reeds gehuurd appartement

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Montagne39
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 25 jan, 2017 2:16 pm

Aankopen reeds gehuurd appartement

Bericht door Montagne39 »

Vraagje mbt advies aankopen reeds gehuurd appartement:

Ik huur momenteel een jaren 70 appartement in Amsterdam van 122m2 incl inpandige parkeerplaats in Slotervaart, wel binnen de ring. De eigenaar, een tak van een bank, wilt eigenlijk alle huurders eruit hebben dus wanneer een appartement vrij komt gaat het in de verkoop. Ik heb geinformeerd wat voor prijs voor reeds huurders wordt gevraagd. Dit blijkt 400k te zijn. Vorig jaar was de vraagprijs nog 285k voor een huurder (stijging van 40%). Ik zie inderdaad dat de vraagprijs van dezelfde appartementen waar ik in woon 380k zijn en voor 400k weg gaan. Nu kan ik hun vraagprijs niet serieus nemen, met name gezien de prijsstijging tov vorig jaar (40% - dat is zelfs voor Amsterdam exorbitant naar mijn idee) en met name dat de woning die ik huur niet vrij is op de huizenmarkt 9en de komende jaren ook niet). Wat zou jullie advies zijn wil ik hier een reeel bedrag uithalen? Wtb huren: ik zit e prima, betaal niet extreme veel huur voor Amsterdamse begrippen.

Gr
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Aankopen reeds gehuurd appartement

Bericht door rambagts »

Wat zou jullie advies zijn wil ik hier een reeel bedrag uithalen?
Blijven zitten tot je de laatst overgebleven huurder bent en ze echt van je af willen en de prijs laten zakken.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Aankopen reeds gehuurd appartement

Bericht door M_1 »

Ik kan mij voorstellen dat er vorig jaar meer aanvullende voorwaarden golden dan nu. Dat de huizen vorig jaar dus meer korting werden verkocht, mits je er nog x jaar blijft wonen of dat bv de winst wordt gedeeld.

Maar wat je zou moeten doen... Wat wil je? Alles de prijs niet een stuk lager is dan de prijs van een gewone woning, dan zie ik niet waarom je nu zou moeten kopen. Dan kun je immers net zo goed en huis ergens anders Koen, of wachten met kopen tot je woonwensen veranderen en je een ander soort woning zou willen kopen.
Plaats reactie