Hulp bij het eerste bod

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Annemiekedvl
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 26 okt, 2015 10:59 am

Hulp bij het eerste bod

Bericht door Annemiekedvl »

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn voor de 2e keer bij een woning gaan kijken en willen nu een eerste bod gaan doen.
De woning staat vanaf juli 2013 te koop voor 266.500. In mei 2015 is de woning gezakt naar 258.000. In september 2015 is de woning gezakt naar 239.000. Bij deze laatste vraagprijs hebben ze wel de garage (die aan de overkant van de straat staat) weg gehaald. Verkopers gaven tijdens open huizen dag aan dat ze de garage zelf wilden houden i.v.m. het bouwen van een nieuwe woning. Ze wilde de garage nog best verkopen, maar ze vonden het belangrijker dat ze het huis kwijt raakte. Makelaar gaf daarna telefonisch aan dat de bewoners de garage los wilden verkopen, maar dat dit nog niet gebeurt was. Bij de tweede bezichtiging kregen we te horen dat de garage niet los te koop stond. Dat de bewoners eerst het huis wilde verkopen.

Wij hebben interesse in het huis, met de garage, maar dan wel voor de vraagprijs van het huis zonder garage.
Ik heb bij het kadaster de prijzen van vergelijkbare huizen in de buurt opgevraagd. In april 2015 is een vergelijkbare woning (iets kleinere tuin en garage) voor 235.000 verkocht.

Het gaat om een huis wat super goed is bijgehouden, maar wat op dit moment een te dure vraagprijs heeft. De vraagprijs met garage is namelijk nog steeds 258.000. We weten dat de bewoners graag van het huis af willen. Het huis staat al twee jaar te koop. Inmiddels hebben de nieuwe bewoners bouwgrond gekocht (ze betalen hier al vanaf maart 2015 voor en ze kunnen pas gaan bouwen als het huis verkocht is). We willen dus een stuk onder de vraagprijs bieden. Wat is een goed eerste bod?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Hulp bij het eerste bod

Bericht door rambagts »

Wij hebben interesse in het huis, met de garage, maar dan wel voor de vraagprijs van het huis zonder garage.
Ik zou 235.000 bieden (incl. garage). Vertel hierbij dat onlangs andere vergelijkbare woning voor 235.000 werd verkocht incl. garage. Als makelaar begint te sputteren of met overtuigende argumenten komt ga je wat omhoog tot het maximum wat je in gedachten hebt (239.000). Je merkt dan snel genoeg of er zaken gedaan kunnen worden. Als het op niets uitloopt zou je een weekje kunnen wachten (misschien belt makelaar een keertje terug) of zelf nog een keer bellen en hoger bieden als je huis perse wil hebben en bereid bent omhoog te gaan. Het kan ook schelen of je deze woning snel kunt betrekken of eerst nog je eigen huis moet verkopen.
Plaats reactie