recreatiewoningen bewonen.

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

j.moors@optusnet.com.au

recreatiewoningen bewonen.

Bericht door j.moors@optusnet.com.au »

Als eigenaar van een recreatiewoning betaal ik mijn normale huizenbelasting, onroerend goed, etc + ik sta ingeschreven als woonachtig op dat adres. Ik ben meestal 1 dag per week daar woonachtig en de rest van de DAGEN VAN DE WEEK GA IK OP VAKANTIE IN MIJN VAKANTIEWONING. Is er ergens een wet of besluit dat ik niet mag recreeren in mijn eigen woning?. Tevens bepaal ikzelf hoelang ik op vakantie mag gaan of wordt dat nu in Nederland ook al bepaald.? De gemeentes hebben zelf hun fiat gegeven om huizen te bouwen die voor bewoning geschikt zijn in bepaalde recreatie gebieden. Mag men in een normale woonwijk in eigen huis vakantie vieren of mag men daar alleen maar woonachtig zijn? Wat is het verschil. Als ik niet permanent mag wonen in mijn eigen woning waarom mag ik dan wel permanent betalen voor onroerend goed belasting etc. in diezelfde woning?
richard

Bericht door richard »

kijk maar eens onder deze link.

http://www.bvvw.nl/
uveco

Re: recreatiewoningen bewonen.

Bericht door uveco »

Er kan weliswaar normaal gewoon worden in recreatiewoningen, echter de eisen die gesteld worden aan recreatiewoningen zijn een stuk minder streng dan die aan "normale" woningen worden gesteld. Logisch dus om hier een onderscheid in te maken.

Verder is het van belang hoe het begrip permanente bewoning lokaal wordt geinterpreteerd. In bepaalde gebieden geldt bvb dat er maximaal 4 maanden per 6 maanden gewoond mag worden.

Als iemand dus weinig thuis is, kan het wel zijn enige woning zijn, zonder dat er permanent gewoond wordt. Ook hypotheekrente aftrek behoort dan tot de mogelijkheden.

[link weggehaald door Steven]
Plaats reactie