Bieden op huis in aardbevingsgebied

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Joopje
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 mar, 2014 8:49 pm

Bieden op huis in aardbevingsgebied

Bericht door Joopje »

Hoi,

Bedankt voor de reacties!
Laatst gewijzigd door Joopje op vr 21 mar, 2014 4:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Bieden op huis in aardbevingsgebied

Bericht door rambagts »

Ik zou tijdens de open dagen gaan posten bij de woning en kijken hoeveel kijkers er komen. Komt er niemand dan zou ik het bod wat verhogen. Komen er veel kijkers, tja. dan misschien nog wat meer bieden. Ik denk niet dat NAM direct de portemonnee opentrekt om het verlies van 175.000 minus 100.000 aan verkopers te compenseren. Misschien aankoop makelaar inschakelen?
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Bieden op huis in aardbevingsgebied

Bericht door Rense »

Ik werk in dat gebied en heb nog geen echte compensaties gezien die zoden aan de dijk zetten.

Ook in Groningen wordt een woning niet weggegeven maar verkocht, en is in de vraagprijs rekening gehouden met de door u genoemde argumenten.
Joopje
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 mar, 2014 8:49 pm

Re: Bieden op huis in aardbevingsgebied

Bericht door Joopje »

Lijkt mij ook sterk dat de nam zoveel compenseert, en de regeling is pas 17 maart ingegaan dus er zijn nog geen waardedaling compensaties uitbetaald, meen ik. Het huis staat al 2 jaar te koop, en toen was er nog niet zoveel bekend over de aardbevingen als nu. Dus ik verwacht dat als we uitkomen op een iets hogere prijs, dat de nam wel compenseert wat meer in de buurt ligt van wat zij een goede vraagprijs achten.
Ik heb nu een mail gestuurd dat we de open dag afwachten, en ondertussen verder kijken naar andere woningen in de buurt omdat wij ivm werk en school van de kinderen ook aan een bepaald tijdsbestek gebonden zijn. Fingers crossed, en een goede plek in de bosjes zoeken voor de open dag :wink:
Bedankt voor jullie reacties! Ik wijzig het originele bericht (wordt een beetje paranoïde, straks heb ik mijn strategie verklapt :mrgreen: )
Plaats reactie