Waar moet ik beginnen met bieden?

De stand van de huizenmarkt en wat gaan de huizenprijzen doen?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Tophuis
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19 feb, 2013 12:44 pm

Waar moet ik beginnen met bieden?

Bericht door Tophuis »

Wie kan mij zeggen waa ik moet beginnen met bieden en wat een redelijke prijs is voor het volgende huis.

Het betreft een nieuwbouwwoning, twee onder ├®├®n kap met een woonoppervlakte van ong. 140 m2, al enige tijd geleden opgeleverd. De woning staat nu een maand of 8/9 te koop met een vraagprijs van Ôé¼ 399.000. Het betreft een casco woning en moet dus nog worden voorzien van toilet, badkamer en keuken.

Wat is, in deze tijd, een redelijk bod en een redelijk te betalen prijs voor een dergelijk huis?
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Waar moet ik beginnen met bieden?

Bericht door M_1 »

Hangt van veel andere factoren af. Waar staat het? Centrum Amsterdam of in Zeeuws Vlaanderen? Maakt nogal verschil. En hoeveel grond is erbij? 100 m┬▓ of 10.000 m┬▓? Gaat het om een woning van veel woningen in een nieuwbouwwijk of is het een los kavel binnen bestaande bebouwing (of op het platteland)? En is het een 'cataloguswoning' of een architectonisch hoogstandje?

Een indicatie voor een reële prijs kun je natuurlijk krijgen als je weet voor hoeveel het in het verleden, voor de bouw, werd aangeboden. En als je het vergelijkt met de prijzen van vergelijkbare woningen in de buurt.
Moesker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 jan, 2011 8:33 pm

Re: Waar moet ik beginnen met bieden?

Bericht door Moesker »

Precies wat M_1 zegt: Nog steeds geldt location, location, location. Maar steeds belangrijker wordt transit, transit, transit. Hoe zijn de (OV-)verbindingen naar stadscentra (werk en grootstedelijke voorzieningen) vanaf je huis.
Verder is de prijs erg afhankelijk van of je een tuin op het zuiden hebt, of je kunt parkeren op eigen terrein met ├®├®n of meerdere auto's, hoe de etnische en sociale samenstelling van de buurt is, etc etc.
Kan je iets meer info geven?
Tophuis
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19 feb, 2013 12:44 pm

Re: Waar moet ik beginnen met bieden?

Bericht door Tophuis »

Het huis staat in Den Haag en is direct gelegen nabij uitvalswegen, openbaar vervoer en voorzieningen, heeft een garage en daardoor ruimte voor 2 auto's op eigen terrein (├®├®n binnen en ├®├®n buiten), is gelegen in een wijk met soortgelijke koopwoningen en beslaat een perceel van ongeveer 230 m2. De tuin van 60m2 is gelegen op het oosten.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Waar moet ik beginnen met bieden?

Bericht door rambagts »

Ik zou in dit specifieke geval een aankoopmakelaar in de hand nemen.Er zijn makelaars die 10% van de winst (verschil vraagprijs en koopprijs) rekenen + BTW maar daarover kun je natuurlijk nog proberen te onderhandelen. Een goede makelaar krijgt er meer af dan een leek en als hij er 10% meer af kan praten dan je zelf dan heb je zijn kosten er al snel uit.
Plaats reactie