Ex laten opdraaien voor restschuld, samenlevingscontract

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Wuppie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 18 jun, 2012 12:14 am

Ex laten opdraaien voor restschuld, samenlevingscontract

Bericht door Wuppie »

Beste Mensen,

Helaas is onze relatie over en dat is op een vervelende manier gegaan. Overspel in de 2e week dat we in het koophuis woonden en het bleek al langer aan de gang. onvoorstelbaar. Mijn ex heeft zelf 30.000 euro ingebracht in de hypotheek en in ons samenlevingscontract staat dat die 30.000 euro eerst vrijkomt bij verkoop en dat ze dan een vordering op mij heeft van 15.000 euro. We zijn het er (op dit moment) over eens dat zij af ziet van deze vordering omdat zij er dus een puinhoop van heeft gemaakt. Het geld heeft ze overigens gekregen van haar ouders (erfdeel) gekregen, dus ze verspilt haar ouders geld. Op deze manier zouden we er beiden redelijk vanaf komen.

Hoe pak ik dit aan? Ik zal dus alleen voor verkoop tekenen als dit zwart op wit staat. Kun je deze afspraak, of het hele samenlevingscontract, schrappen?
Of moet ik een paar dagen voor het tekenen 15.000 naar me over laten maken? (maar dan is de situatie omgekeerd, zij wil natuurlijk garantie dat ik teken)

Op dit moment zijn we erg redelijk naar elkaar dus wil ik graag nu afspraken maken zoals jullie zullen begrijpen.

Alvast vriendelijk bedankt!