Na overdracht 2 wkn blijven wonen - risico?

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

piggel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 20 sep, 2010 1:39 pm

Na overdracht 2 wkn blijven wonen - risico?

Bericht door piggel »

Hallo,

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik m'n huis verkocht heb... :)
Per 1 november passeert de akte. Nu namen de kopers dit weekend contact met ons op met de vraag of de sleuteloverdracht 2 weken naar voren gehaald kon worden. Zou voor hun qua hypotheek veel schelen?? (binnen 3 maand na koop of zo) Ze weten dat we aan het nieuw bouwen zijn, en dat eerder uit dit huis weggaan geen optie is (nieuwe huis is nog niet klaar). Dus boden ze aan dat we er dan gewoon tot 1 nov. in kunnen blijven wonen, en het nog even hebben over een eventuele vergoeding.

Nu wil ik wel even weten waar ik aan toe ben, voor ik ja zeg. Op zich wil ik wel meewerken aan hun verzoek, maar als het risico's voor mij als verkoper oplevert, wordt ik wat huiverig. Iemand hier die er wat meer over kan zeggen?

Groeten, Erik
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Na overdracht 2 wkn blijven wonen - risico?

Bericht door rambagts »

Zo te lezen zit er weinig risico aan als julle zelf het huis blijven bewonen tot 1 november. Een veiliger optie voor jullie is om het transport met 2 weken te vervroegen waarbij dan bij de notaris wordt vastgelegd dat jullie de woning uiterlijk 1 november opleveren aan de kopers. Vraag vooral ook advies aan de notaris of er aan deze 2 opties nog haken en ogen zitten.
Plaats reactie